BOINC@Poland

Inne => Archiwum => Wątek zaczęty przez: Argento w 15 Październik 2015, 13:59

Tytuł: Universe@Home - checkpointy
Wiadomość wysłana przez: Argento w 15 Październik 2015, 13:59
Cytat: krzyszp w 13 Luty 2015, 14:38
Checkpointy ustawiłem na co 200 symulacji, więc łatwo możecie policzyć, jak często będą się wykonywać na Waszym sprzęcie.

krzyszp, napisz proszę w jakie sposób ustalić ile symulacji zostało wykonanych od startu obliczeń.
Tytuł: Universe@Home - serwer testowy projektu
Wiadomość wysłana przez: krzyszp w 15 Październik 2015, 14:07
Wow, ale mi klina zadałeś...

Do tego potrzeba by policzyć wszystkie przeliczone WU i pomnożyć razy 20'000...
W dodatku, trzeba uwzględnić dane z serwera testowego (bazę danych mam, ale wyłowienie tego było by trudne).

Najgorsze, że z powodów wydajnościowych dane szczegółowe o WU z okresu dawniejszego (jak dawniejszego, to się zmieniało) są kasowane z serwera. Jakąś wskazówką jest tutaj ID próbki, ale one rośnie z każdym WU niezależnie, czy taka jednostka była przeliczona, czy też skasowana z serwera (np. z powodu błędnego wygenerowania)...

Niemniej, można przyjąć, że przedwczoraj było to ok. 1'000'000'000 dziennie (50k WU, 20k symulacji na każde WU)... Jednak i to nie jest miarodajne, gdyż z kolejnymi zmianami kodu zwiększa się dokładność obliczeń i aktualnie symulacje są znacznie "głębsze" niż jeszcze 3 dni temu (pojedyncza symulacja trwa teraz 5-6 razy dłużej).
Tytuł: Universe@Home - serwer testowy projektu
Wiadomość wysłana przez: kva.pl w 15 Październik 2015, 14:08
A co z odznakami za publikacje jak w gpugrid skoro dane o przeliczonych WU sa kasowane?
Tytuł: Universe@Home - serwer testowy projektu
Wiadomość wysłana przez: krzyszp w 15 Październik 2015, 14:14
Cytat: kva.pl w 15 Październik 2015, 14:08
A co z odznakami za publikacje jak w gpugrid skoro dane o przeliczonych WU sa kasowane?
To akurat jest rozwiązane trochę inaczej (i mam nadzieję, że zadziała w praktyce).

Otóż każde wykonane WU zostaje skopiowane na dodatkową maszynę, gdzie całość jest analizowana. W ramach tej funkcji zapisane są także ID próbki, które później mam być przypisane do liczącego (poprzez tabelę z punktami itd).
Całość nie jest dobrze przetestowana, niemniej mam nadzieję, że zadziała... Kwestia w tym, że liczba wolontariuszy szybko rośnie, podobnie z komputerami, aż do granicy wydajności serwera projektu - co zmusza mnie do cięć ilości składowanych informacji "nadmiarowych". Obecnie te dane są niezagrożone (także dzięki zwiększeniu dokładności obliczeń), ale nie mogę zagwarantować, że to się nie zmieni. Niestety, następne pieniądze na sprzęt będą możliwe do uzyskania dopiero w nowym roku, aktualny budżet jest już wyczerpany.

W zanadrzu mam jeszcze możliwość składowania części danych na swoich maszynach, ale tego wolałbym uniknąć...
Tytuł: Universe@Home - serwer testowy projektu
Wiadomość wysłana przez: Argento w 15 Październik 2015, 14:19
Cytat: krzyszp w 15 Październik 2015, 14:07
Wow, ale mi klina zadałeś...

krzyszp, źle sformułowałem pytanie :). Miałem na myśli w jaki sposób ustalić 200tną symulację, aby wiedzieć jak często na moim sprzęcie będą checkpointy.

Nie mniej wielkie dziękuję, za kawałek lektury technicznej :).
Tytuł: Universe@Home - serwer testowy projektu
Wiadomość wysłana przez: krzyszp w 15 Październik 2015, 14:53
Cytat: Argento w 15 Październik 2015, 14:19
krzyszp, źle sformułowałem pytanie :). Miałem na myśli w jaki sposób ustalić 200tną symulację, aby wiedzieć jak często na moim sprzęcie będą checkpointy.
:)
Spojrzyj w plik stderr - tam są checkpointy odnotowywane :)
Cytat: Argento w 15 Październik 2015, 14:19
Nie mniej wielkie dziękuję, za kawałek lektury technicznej :).
Nie ma sprawy :)

Edit:
Przeniosłem wątek...
Tytuł: Universe@Home - serwer testowy projektu
Wiadomość wysłana przez: Argento w 15 Październik 2015, 15:00
Cytat: krzyszp w 15 Październik 2015, 14:53
Spojrzyj w plik stderr - tam są checkpointy odnotowywane :)

Już wcześniej o tym pomyślałem, ale z tytułu, że jego rozmiar nadal jest zerowy a czas od rozpoczęcia obróbki WU, to prawie 2h zapytałem o te 200e symulacji.
Tytuł: Universe@Home - checkpointy
Wiadomość wysłana przez: krzyszp w 15 Październik 2015, 20:31
Sam przegapiłem :)
Teraz jest w pliku checkpoint.dat :)