BOINC@Poland

Inne => Archiwum => Staaaare gry => Wątek zaczęty przez: Simek w 09 Lipiec 2007, 19:52

Tytuł: Shedrock Crest - Polski MMORPG - Status: Alpha - Ale można już grać! xD
Wiadomość wysłana przez: Simek w 09 Lipiec 2007, 19:52
Pisał Rogdush - autor silnika i człowiek, który to zapoczątkował:

Cytat" Shedrock Crest to projekt gry MMORPG, który rozpoczął się pod koniec roku 2006. Jest to na razie suchy projekt, nie ma jeszcze świata gry, nie ma systemu, nie ma fabuły, nie ma ras... Jednakże, fundamenty są!
Serwer gry obsługuje język skryptowy, dzięki któremu można sterować prawie wszystkimi akcjami i operacjami gry, co daje łatwą i szybką możliwość modyfikacji wielu rzeczy. Dodawanie nowych obiektów również nie jest problemem, do modyfikacji mapy świata nie potrzebny jest dodatkowy program, ponieważ można to robić w grze używając menu lub komend.
Starałem się od początku projektować grę elastycznie, tak by modyfikacje nie były trudne.
Do stworzenia gry użyłem biblioteki graficznej OpenGL, to właściwie tyle, nie licząc glibc i winapi. Cały projekt jest napisany w C++, a język skryptowy używany przez serwer został stworzony przeze mnie. Składnią przypomina język C i podobnie jak większość języków skryptowych, posiada dynamiczne typy zmiennych.
Niektórzy mogą sądzić, że mam nierówno pod sufitem, tworząc wszystko od zera, gdy mogę skorzystać z wielu gotowych i dostępnych rozwiązań.
Moim zdaniem, niezależność daje duże możliwości. Dzięki temu ze stworzyłem większość rzeczy sam, mogę je naginać do swoich potrzeb, a w razie błędów nie muszę czekać na poprawki. Dodatkowo, nauczyłem się wiele rzeczy, czego wcale nie żałuje.

Na wstępie, mówiąc fundamenty, miałem na myśli podstawowe wymagane rzeczy w tego typu grach od strony technicznej (możliwość tworzenia nieskończonego terenu, poruszanie sie postaci, pojemniki, możliwość zakładania przedmiotów na postać, walka, magia, efekty itp). Gra doszła do etapu, w którym można powiedzieć, że ma szanse na ukończenie! Dlaczego? Ponieważ głównym problemem aktualnie jest część merytoryczna i artystyczna. Część techniczna jest już dość mocno rozwinięta.

Tworzenie owej gry nie przynosi mi żadnych dochodów, jak i jej ukończenie może takowych nie przynieść. Jednakże, gdyby to była moja motywacja, nigdy bym nie doszedł do etapu, w którym teraz jestem. Czerpie perwersyjna przyjemność z tworzenia ;), czy to gry, czy aplikacji, czy też innej rzeczy. Mogę stwierdzić, że tworzenie gry jest jedną z najtrudniejszych rzeczy, szczególnie gier na sieć, a tymbardziej MMO. Jednakże, dla chcącego nic trudnego!

Aktualnie poszukuję osób chętnych do współtworzenia tej jakże pięknie zapowiadającej się gry :)
Dokładniej mówiąc, wymienię w czym taka osoba może pomóc:
- Modelowanie obiektów gry, obiekty solidne jak ściany, dachy, drzwi, itp. Modele przedmiotów, ubrań, pancerzy, broni, biżuterii... Roślinność, natura, modele zwierząt, humanoidów, potworów itp.
- Tworzenie świata, budowanie zamków, modelowanie mapy, tworzenie gór, kanionów, przełęczy i co tylko dusza zapragnie :)
- Wszelkie propozycje odnośnie systemu gry (rzemiosło, przemysł, ekonomia, walka, magia) są mile widziane, jak i osoba chętna do zaprojektowania wstępnego systemu.
- Tworzenie części fabularnej, skąd poszczególne rasy się wzięły, jak powstały, jakie posiadają cechy, jakie są relacje miedzy nimi i tym podobne.
- Mogłem o czymś zapomnieć, ale każda pomoc jest mile widziana :)

Jeśli czujesz się na siłach, jeśli masz duże chęci i dużo czasu, napisz do mnie na e-mail w czym chciałbys/abyś pomóc :) Niestety nie jestem w stanie zaoferować zapłaty za takową pomoc, lecz za to mogę zaoferować miłą współpracę, naukę/wiedzę i zabawę! Nie wymagam specjalistycznej wiedzy, jeśli masz ambicję i cierpliwość, mogę nauczyć cię rzeczy, które sam umiem (modelowanie, programowanie, grafika). Możliwości są wielkie, gra może przybrać dowolną formę, a ty możesz być tego częścią! Zdaję sobie sprawę, że stworzenie takowej gry nie jest prostym zadaniem, wymaga czasu, cierpliwości i poświęcenia. Jeszcze wiele rzeczy trzeba wytworzyć, ale cóż, myślę że warto probować :)

Jednakże, jeśli nie widzisz się w roli takiej osoby, a zaciekawił cię projekt, zajrzyj do działu Screeny, a tam zobaczysz jak gra się prezentuje :)

Na koniec, myślę że trzeba wspomnieć, skąd się wzięła nazwa Shedrock Crest. Otóż Crest to szczyt (po ang), a Shedrock to wymyślona nazwa. Scenariusze są aktualnie dwa. Szczyt ten może istnieć jako główna siedziba/stolica lub legendarne ciężko dostępne miejsce.]"

STRONA PROJEKTU: http://shedrock-crest.dl.pl
Jak narazie gra nie posiada fabuły i świata, ale można pobrać klienta i się trochę pobawić.
Możecie też pomóc. Więcej informacji na stronie.