Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - kriu

#1
Czy jest możliwość aby samodzielnie (bez stosowania platformy Boinc) odbierać dane z czujników?
Nie zależy mia na punktach natomiast chciałbym móc oglądać odczyty w postaci wykresów coś w stylu jak generowanych dotychczas.
#2
Nie działa  :attack:
#3
Strona nie działa.
#4
Strona już działa, ale dalej jest coś nie tak.
Nie można zaktualizować projektu.
Wykonanego zadania nie może zaraportować.
#5
Nie działa strona radioactiveathome.org
#6
 :boing: BRAWO  :boing:
#7
A czy jest jakaś możliwość, aby uzyskiwać wyniki pomiaru promieniowania z pominięciem platformy BOINC?
Dla mnie najważniejsze jest to, aby można było takie wyniki obrabiać i zamieszczać np. w formie wykresów na stronie www w Internecie.
Najlepsze byłoby to aby jakiś program uruchomiony na komputerze gdzie podłączona jest czujka pobierał z niej dane i generował wykresy takie jak na stronie radioactiveathome.org
#8
I dalej nic  :whip:
#9
Strona znowu nie działa - nie wczytuje się - "Przekroczono limit czasu połączenia"
#10
Przeglądając zawartość katalogów w BOINC zauważyłem braki niektórych plików. Chodzi o katalogi "slots\0" i "projects\radioactiveathome.org_boinc".
W tych katalogach było pusto. Zrobiłem tak, że bezpośrednio do tych katalogów przekopiowałem pliki, które miałem z kopi zapasowej. Brakował np. pliku radac_1.78_windows_intelx86.exe ale także innych.
Po tej operacji i po ponownym wystartowaniu managera BOINC zaczęło działać.
#11
Znowu to samo się stało - te same komunikaty.
Zrobiłem jak poprzednio a więc usunąłem projekt i dodałem nowy, ale tym razem nie pomogło - nie pobiera danych.
Tylko, że tym razem nie odpinałem czujki i nie restartowałem komputera - może jutro coś jeszcze popróbuję.
Dodam jeszcze, że inna czujka podłączona w tej samej sieci lokalnej do innego komputera-terminala działa normalnie - tak jak poprzednio.
#12
Dzięki za radę - poszło dopiero po usunięciu i ponownym dodaniu projektu  :p_arr:
#13
Resetowałem projekt (jeszcze wczoraj) - nie pomogło.
#14
Tak jak w temacie - BOINC nie może pobrać nowego zadania.
Powtarzające się komunikaty: "Trwa nawiązywanie połączenia z serwerem" i potem "komunikacja opóźniona ...."
I tak powtarza się "w kółko".
Poza tym nadało mi nowy numer ID. Teraz to ID: 42274
Zresetowałam komputer - nie pomogło.
Ale teraz muszę odłączyć czujkę bo mi "pika", a mam ją w pokoju.
#15
Nie, nie zamykajcie bardzo proszę !!
Zawsze można obserwować wykresy ze swojego czujnika lub z dowolnego innego.
Linki do stron z różnymi wykresami takimi jak dzienny tygodniowy i inne są dostępne i można je wykorzystać.
Ja na przykład umieściłem wykresy na swojej "stronce" z różnymi wykresami z urządzeń pomiarowych.
http://kriu.cba.pl/LT1/pomiary.htm

Poniżej wykresy z mojej czujki:





#16
Jak na teraz to wygląda, że wszystko działa.
Tylko ta mapa niedostępna, ale to chyba inna "bajka".
#17
Dzięki, coś ruszyło, ale problem z wyświetlaniem wykresów, no i mapy nie widać.
W menedżerze BOINC należało zaktualizować projekt bo wszystko wisiało.
=======
Znowu strona nie odświeża się
#18
Może by łaskawie ktoś się w końcu tym zajął i uruchomił serwer  :whip: :attack: :wth:
#19
Nie wiem od kiedy to nie działa (dopiero dzisiaj zauważyłem) - masakra
#20
Znowu chyba dzieje się coś dziwnego z serwerem bo "Trwa komunikacja z serwerem" -> "Komunikacja opóźniona" i tak w kółko.
Nie ma nowego zadania. Od kilku dni wykresy nie są aktualizowane.
#21
Strona znowu nie działa
#22
Przetwarzanie rozproszone / Clean Air Project
18 Grudzień 2020, 15:02
Piszę w celu poinformowania o ew. problemach z czujnikiem smogu.
Zauważyłem ostatnio, że mój czujnik SmogTok wskazuje bardzo małe wartości. Były lekkie skoki wartości, ale dużo pomiarów było na poziomie 2-3.
Było tak od ok. miesiąca. Wczoraj zdjąłem czujnik ze ściany domu i okazało się, że wewnątrz modułu pomiarowego był pająk - dość mały ale jednak.
Przedmuchałem moduł sprężonym gazem i czujnik zaczął działać normalnie.
Wlot i wylot powietrza do wnętrza był co prawda zabezpieczony przeze mnie kawałkiem przyklejonej moskitiery, ale zauważyłem, że była ona lekko odklejona.
Czujnik wisiał na ścianie niecałe 2 lata (od stycznia 2019) poprawnie działając.
Tak więc jak komuś czujnik pokazuje jakieś zbyt niskie wartości polecam przeczyszczenie go.
#23
Zrobi ktoś coś z tym ???
Dlaczego tak często nie działa serwer?
Szkoda - taki fajny projekt :(
#24
Strona znowu nie działa.
#25
Witam!
Troszkę odgrzebię temat. Zastanawiam się nad zakupem domowego NAS'ka.
Priorytety to: niski koszt urządzenia, możliwie najcichsza praca, mały pobór energii. Wydajność mniej istotna.
Mam zamiar podłączyć tam na razie dysk SSD 500GB. Czy dyski 2.5 cala podłączę bez problemów w tego typu rządzeniach?
NAS ma w zasadzie pełnić rolę magazynu na zdjęcia, filmy, kopie zapasowe dokumentów, wymiana plików pomiędzy komputerami – raczej wszystko wykonywane ręcznie, żadnych automatycznych backup'ów ani chmur prywatnych. Dysk ma być widoczny pod Windowsami (jako dysk sieciowy), na TV i ew. na smartfonach i tabletach z Androidem (ale niekoniecznie). Serwer FTP tez będzie potrzebny, funkcje typu hibernacja i usypianie tez wskazane. No oczywiście jakaś wygoda konfiguracji i intuicyjność też mile widziana.
Rozważam jak na razie zakup dwóch: Zyxel NAS326 lub Synology DS120j - bo takie znalazłem.
Zyxel ma opcje na 2 dyski i ma USB 3.0, a Synology, choć podobno lepsza firma, ma tylko na 1 dysk i USB 2.0 – co wydaje się dużą wadą. Synology pobiera natomiast mniej energii jak wynika z tego, co wyczytałem w różnych opisach. Ceny w zasadzie podobnie 470-490zł.

Może coś innego jest fajnego, godnego uwagi?
Proszę o jakąś pomoc w wyborze - na co zwrócić uwagę, co jest ważne? Czy ma ktoś te urządzenia?
Czy Zyxel ma standardowo opcje podłączenia dysków 2.5 cala czy trzeba dokupować jakąś "redukcję" - tego nie mogłem znaleźć w opisach.
#26
Problem rozwiązany.
Pomógł tzw. Sentinel cleaner - wykasował wszystkie pliki i wpisy do rejestru.
#27
Pomyliłem się - procesor to i3-4000M.
Czy ten obsługuje dual channel?
#28
Dzięki za odpowiedź.
Laptop jest do zastosowań domowych - internet, office itp.
Pozostaje jeszcze opcja wymiany obecnego 1x4GB np. na 2x8GB
Procesor to i3-7130U
i3-4000M
#29
Witam,
Bardzo proszę o pomoc w doborze (rozbudowy) pamięci RAM dla laptopa.
Pacjent to Lenovo IdeaPad Z710, Model  Name 20250, Windows 7 Home, obecnie z 4GB RAM, zajęty jeden bank, drugi wolny.
Obecny moduł pamięci to RAMAXEL 4GB 1600MHz – z tego co znalazłem w Internecie to DDR3.
Czy mogę dołożyć dowolny inny moduł pamięci 4GB DDR3 z zegarem 1600MHz? Czy powinien to być taki sam moduł?
Czy ten laptop może obsługiwać opcję Dual Channel? Jak to sprawdzić?
Jeżeli nie to czy mogę dołożyć 8GB, aby łącznie było 12GB?
Pozdrawiam
Dołączam zdjęcie modułu RAM
#30
Bardzo dziękuję za odpowiedzi - będę próbował podanych sposobów.
Jak na razie zostawiłem to jak jest - Sentinel Agent nie działa, ale pozostały śmieci w systemie i na dysku.
#31
Cytat: Argento w 10 Październik 2020, 20:25
Kiedyś czytałem jakieś posty o programie SentinelSweeper, który podobno załatwia sprawę deinstalacji SentinelOne bez weryfikacji kluczem. Poszukaj. Z pewnością coś znajdziesz
Tak, znalazłem taką informację w Internecie, ale nigdzie nie znalazłem SentinelSweeper'a
#32
Pisze tutaj o tym na forum, bo wiem, że jest tu dużo ,,łebskich" gości znających się na wielu sprawach.
Jakiś czas temu testowałem taką usługę Capture Client. Przy tej okazji zainstalował się SentinelOne ze swoim agentem SentileAgent.  System to Windows 7 Professional 64bit. SentinelOne to autonomiczny system ochrony stacji końcowych – coś w rodzaju antywirusa. Po pewnym czasie odinstalowałem Capture Client i wydawało się, że wszystko zostało usunięte. Teraz widzę, że Sentinel Agent działa a deinstalacja jego wymaga podania klucza, którego nie mam i nie mogę uzyskać. Nawet w trybie administratora, Agenta nie można zatrzymać, katalogów nie można skasować, procesów zatrzymać, po prostu nic z tym nie mogę zrobić . Nie byłoby to może takie straszne, ale SentonelAgent zabiera obecnie ok. 2GB pamięci RAM!!!! I dodatkowo utworzył już na dysku 6GB plików.
Na razie zrobiłem tak, że wyjąłem dysk i podłączyłem do innego komputera i tam zmieniłem nazwę katalogu z zainstalowanym SentinelOne na inną. Nawet w trybie administratora nie mogłem usunąć katalogu SentinelOne – dysk był podłączony na USB do innego komputera! Próbowałem to robić pod Win10 i nawet pod WinXP – nie udało się. Jak może być tak zabezpieczony katalog? Teraz (tzn po zmienia nazwy katalogu) Agent nie uruchamia się już, ale pozostały katalogi (6BG) i śmiecie w rejestrach i wielu miejscach.
Co z tym można zrobić? W Internecie bardzo mało jest o tym Sentinel'u
#33
Proszę o uruchomienie serwera.
Musiałem zrestartować Boinc Managera i czujka mi cały czas "pika".
Nie wiem jak to ręcznie wyłączyć.
#34
No dalej nic - nie działa !!!
#35
Nie działa
#36
 Znowu nie działa.
#37
Tzn. strona działa, ale nie mogą zostać wysłane wyniki - oczekują na wysłanie od kilku dni.
Na mapce z czujnikami widać tylko 22 aktywne (stan na dzień 23.10.2020) - reszta niewidoczna.
#38
Czy jest taka możliwość aby powrócić do poprzedniego numeru ID dla detektora?
Ostatnio miałam awarię serwer'ka (terminal z Windows Serwer 2003 z podpiętą czujką) i po ponownym zainstalowaniu BOINC otrzymałem nowy numer ID dla detektora.
#39
Od jakiegoś czasu mówi się o tym, że w okolicach Czarnobyla ktoś wzniecił pożar i pali się las i coś tam jeszcze. Jak wiadomo w tamtej okolicy jest dużo radioaktywnych opadów i wraz z pożarem, dymem i popiołami może to unosić się w atmosferze i przemieszczać na duże odległości.
Proszę o informację czy czy nasze czujniki wykryłyby promieniowanie gdyby coś, po takim pożarze lasu dotarło do Polski.
#40
Znowu chyba nie działa