Menu

Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.

Pokaż wiadomości Menu

Wiadomości - Peciak

#1
GPU - Enigma
#2
Stwierdzono, że nowy sterownik  Nvidia 397.31 powoduje wywalenie się liczenia na GPU. Odczułem to boleśnie na własnej skórze podczas liczenia PG.
#3
primegrid - jak boinc to boinc
#4
GPU Primegrid
#5
POGS + GPUGRID
#6
100.000.000 w Enigmie - Pierwszy  :ph34r:
#7
Hobby / Yerba Mate
01 Luty 2018, 13:44
Aż chce się zacytować
Stopczyk, co Wy tam palicie
https://www.youtube.com/watch?v=st0h3416PsM
#8
Im próbka dłuższa tym zysk liczenia jest wyraźniejszy.
W przypadku krótkich WU apka może być nawet "szkodliwa" bo wydajność jest mniejsza
Abstrahując od wyścigu nie liczę T -4 próbek:
- Sophie Germain Prime Search LLR (SGS)
-  Proth Prime Search Extended LLR (PPSE)

Zysk jaki mamy liczenia systemem t -4 to:
- mniejsze zużycie prądu,
- stabilniejszy komputer w przypadku gdy używamy go także do czegoś innego,
- szybsze liczenie próbki (mamy większe szansę być pierwszym a nie potwierdzającym)
- niższe temperatury na procesorze.
A poza tym to dopisuje się do wyścigu.
Wyścig jest trochę loterią bo liczy się tylko trafione próbki można mieć kupe sprzętu i nic nie trafić a można mieć farta i na słabej maszynie coś ugrać.
#9
GPU - PrimeGrid

PS
Dla pasjonatów liczenia milki mam do przekazania kartę ATI 7970 ,leży u mnie na biurku już parę miesięcy i się kurzy - jakoś tak żal mi oddać do recyklingu.
Karta przesmarowana i z nowymi taśmami termoprzewodzącymi chodziła non stop na chłodzeniu wodnym które obecnie zdemonowałem założyłem oryginalne chłodzenie.
Koszty wysyłki po mojej stronie.
Wymagany aktywny staż liczenia boinc minimum 4 lata.

I po problemie wysłane do nowego właściciela.
#10
Zaraz tam niszczeniu, ostatnio spotkałem się z ciekawą teorią mówiącą, że czarne dziury to tak naprawdę część tunelu czasoprzestrzennego. Czyli materia sama w sobie nie ginie tylko jest pochłaniana i wypluwana "gdzieś tam"
https://pl.wikipedia.org/wiki/Tunel_czasoprzestrzenny
#11
Drugi dzień wyścigów i 13 miejsce  :no:
bardzo słabiutko Panowie

Uczestnicy wyścigu:
1   Daniel   --->   1630686.92   pkt
2   Peciak   --->   314825.11   pkt
3   Krzysiak_PL_GDA   --->   271189.15   pkt
4   centylion torun   --->   256972.40   pkt
5   [BOINC@Poland]mimeq   --->   250785.51   pkt
6   Aleksander   --->   143748.14   pkt
7   4ys   --->   101776.88   pkt
8   necavi   --->   68770.33   pkt
9   Jerzy_Przytocki   --->   58446.85   pkt
10   stiven   --->   54886.12   pkt
11   Kalomel   --->   41965.41   pkt
12   Ufol   --->   31511.04   pkt
13   Sator   --->   25917.51   pkt
14   Albercik   --->   12240.87   pkt
15   Nikopor   --->   11181.49   pkt
16   DarthMaciek   --->   7013.75   pkt
17   bartek2   --->   6724.33   pkt
18   zepek   --->   3681.86   pkt
19   vaclav_m   --->   2148.92   pkt
20   Lenczyk1   --->   1656.12   pkt
21   Piotr Friedrich   --->   1653.79   pkt
22   lucas   --->   544.08   pkt
23   Henryk Jeka   --->   205.21   pkt
24   Marcin   --->   180.02   pkt


Chwała zaangażowanym  :attack:
#12
Dopiero te pobrane po starcie liczą się do wyścigu.
#13
Startujemy 0 12.00 czasu UTC ->13.00 czasu naszego.
Liczymy:
GFN-15
GFN-16
GFN-17 LOW

Mała ściąga:
Liczenie na CPU -> zalecam liczenie najkrótszych zadań czyli GNF -15. Różnice w wydajności na prockach intel są praktycznie niezauważalne ( sprawdzone na procesorach intela 2XXX, 6XXX, 7XXX)
NV zdecydowanie liczymy GNF 17 LOW
ATI - H 7XXX  liczymy GNF 17 LOW (sprawdzone na 7750)
ATI - RX 5XXX liczymy GNF 16  (sprawdzone na RX560)

Zalecam jednak sprawdzenie indywidualne jak to jest na Waszych kartach
#14
Ależ ja tylko zaznaczam konflikt wyścigów.
#15
A w PG 17-20 listopada liczymy GFN-15, GFN-16, GFN-17-Low
liczydła bardziej uniwersalne ATI, NV oraz CPU  :whistle:
#16
Zespół BOINC@Poland / Peciak - witaj ponownie.
29 Październik 2017, 10:37
Witam  :ahoy:
#17
Zespół BOINC@Poland / Nasz zespołowy kanał IRC
27 Październik 2017, 20:06
Przecież już siedzicie na innym serwerze irc.freenode.net  %)
jest tam całkiem znajoma ekipa  :ph34r:
#18
MilkyWay@home / Szczegółowe ustawianie Milki.
26 Wrzesień 2017, 17:06
Wprawdzie mogę się mylić ale te ustawienia już niczemu nie służą. Część z nich odpowiadała za ustawienia wygaszacza milki w boinc a część dotyczyła ustawień liczenia próbek w starych aplikacjach których już dzisiaj nie ma.
#19
Wygląda na to, że raczej [smg id=10713]
#20
Dotknie to na pewno tych gości którzy nabijają sobie ikonki w WCG  :whistle:
#22
Jak by co to apka już działa i daje konkretne punkty.  :boing:
#23
YOYO - podprojekt ECM
Procki AMD PHENOM II są do dzisiaj niepobitymi królami wydajności w tym podprojekcie, bija na łeb nawet obecne proce intela.
Trzeba tylko ograniczyć chyba ilość próbek liczących bo tam próbki grubo ponad 1 GB RAM-u zajmują. Jak za dużo zostanie pobrane to będą wisieć w próżni, a czas im będzie leciał...
W przypadku PG i LLR fajnie by było sprawdzić jak wygląda wydajność w przypadku liczenia apka wielowątkową gdy T-4 i T-8. Gdybyś się na to zdecydował to zalecał bym użycie app_info - tam widać CPU time i CPU RUN TIME, w przypadku app_config te czasy się zlewają.
Czeskie Asteroidy, tam AVX tez jest solidnie ciśnięte...
#24
Sytuacja się trochę zmieniła
aktualnie zaciągane są duchy plików każdy o długości 0KB
enigma3_1.04_windows_intelx86.exe
wrapper_1.04_windows_intelx86.exe
job_1.49.xml
chyba dużą część userów trapi ten problem...


343 Enigma@Home 2017-05-14 17:16:57 Giving up on download of wrapper_1.04_windows_intelx86.exe: permanent HTTP error
344 Enigma@Home 2017-05-14 17:16:57 Giving up on download of enigma3_1.04_windows_intelx86.exe: permanent HTTP error
345 Enigma@Home 2017-05-14 17:16:57 Giving up on download of job_1.49.xml: permanent HTTP error
#25
W dalszym ciągu występują problemy z liczeniem. Liczyłem szczerze mówiąc na przetestowaniu apki AV w tym celu odłączyłem projekt i podłączyłem go z powrotem. Otrzymałem nowe zadanka i ślady starych apek w postaci plików
enigma_5.32_windows_intelx86.exe
job_1.41.xml
wrapper_5.32_windows_intelx86.exe
pliki o długości 0 KB
w efekcie zadania są marnowane i odsyłane z komunikatem Error while downloading
#26
Coś nie można się dostać do liczenia,
- ani apki na GPU nie pobiera
- ani apki na CPU nie pobiera
- ani na starym kliencie
- ani na nowym
- ani na ustawieniu używaj CPU
- ani na ustawieniu nie używaj CPU
krótko mówiąć ani, ani .... :(
#27
Testy Sprzętu / PODSUMOWANIE GPU
07 Maj 2017, 21:50
Nie zapominajmy o Wall-Sun-Sun Prime Search w PrimeGrid's PRPNet  :whistle:
#28
Ustawiłem u siebie parametr -t 5 i u mnie działa ale uwaga może to działać tak jak w innych apkach typu MT tzn znacznik ile liczy rdzeni działa dopiero wtedy kiedy app_info jest ustawione boicn zresetowany a WU dopiero wtedy pobrane. (Znacznik MT ustawia się przy pobieraniu WU)
Zwróć także uwagę że zmian trzeba dokonać w odpowiednim miejscu app_info - występuje tam parametr t kilka razy w zależności od podprojektu
#29
http://www.boinc.pl/forum/llr-apka-wielordzeniowa-mini-poradnik-dla-opornych-t1528.html
#30
ja używam cc_config.xml
ale pewnie wystarczy
#31
O ile wyniki będą poprawne to patrząc po czasach ->wydajność nowej apki liczacej na 4 rdzeniach jest wyższa od tego jakbym liczył te same zadania na 6 rdzeniach.
#32
Mi ruszyło, zwróćcie uwagę na pliki jakie macie mieć w katalogu
www.primegrid.com
są błędy podane pomiędzy podanym app_info a plikami na jakie trzeba wkleić i zamienić ich nazwy
pliki te podane są w app_info.xml



<app_version>
    <app_name>llrTPS</app_name>
    <version_num>800</version_num>
    <api_version>6.10.6</api_version>
    <cmdline>-t 4</cmdline>
    <file_ref>
      <file_name>primegrid_llr_wrapper_RC_8.00_windows_x86_64.exe</file_name>
      <main_program/>
    </file_ref>
    <file_ref>
      <file_name>cllr64.3.8.20_RC.exe</file_name>
      <open_name>primegrid_cllr.exe</open_name>
      <copy_file/>
    </file_ref>
    <file_ref>
      <file_name>llr.ini.6.07_RC</file_name>
      <open_name>llr.ini</open_name>
      <copy_file/>
    </file_ref>
  </app_version>

czyli
llr.ini.6.07_RC
cllr64.3.8.20_RC.exe
primegrid_llr_wrapper_RC_8.00_windows_x86_64.exe

a gościu na początku podaje inne nazwy lub w ogółe nie mówi że nazwę pliku trzeba zamienić
cllr_3.8.20_RC.exe
primegrid_llr_wrapper_8.00_windows_x86_64.exe
llr.ini.6.07_RC
przygotujcie sie tylko na szok bo u mnie na procku uruchomiło się osiem WU każda licząca po 4 rdzenie na raz
trzeba wyedytować sobie pliczek cc_config.xml i tam zmienić sobie ilość rdzeni (i traktować je ze rdzeń to teraz 4 rdzenie)...
Aktualnie liczę sr5 i czekam co bedzie -> power jest


#33
Wizytówki / Grzegorz Roman Granowski
25 Luty 2017, 13:53
Cytat: Grzegorz R. Granowski w 25 Luty 2017, 13:23
nie wiem, czy Koledzy pamiętają grę Baldur's Gate II
jak można nie pamiętać, to klasyka, a świat jaki tam został stworzony sprawia, że każdy kto odkryje tę grę musi się w niej zakochać, tak samo zresztą jak Icewind Dale (jedynka i dwójka).
Przecież to gry gdzie rozgrywkę liczy się nie w godzinach ale w tygodniach, a mnogość wątków sprawia że najpewniej i tak wszystkiego nie zobaczymy i nie przeżyjemy...

P.S.
I nie zapominajmy o wszech obecnej RĄSI...
#34
Witam, widzę że są jakieś problemy ze stroną internetową projektu
próbki które czekają na walidację  18,873
radac_validator_v2   ma status      Not Running
Na serwer projektu niesamowicie trudno się wbić a napisanie tam czegoś graniczy z cudem.
moje próbki wyglądają tak

7518615 7499331 20 Feb 2017 | 13:29:00 UTC 21 Feb 2017 | 13:29:23 UTC Completed, waiting for validation 86,403.26 0.03 pending Radioactivity Monitor v1.78
7514692 7495408 19 Feb 2017 | 13:31:08 UTC 20 Feb 2017 | 13:29:00 UTC Completed, waiting for validation 81,844.76 0.03 pending Radioactivity Monitor v1.78
7509466 7490182 18 Feb 2017 | 9:02:20 UTC 19 Feb 2017 | 13:31:08 UTC Completed, waiting for validation 102,312.15 0.03 pending Radioactivity Monitor v1.78
7508596 7489312 18 Feb 2017 | 3:57:59 UTC 18 Feb 2017 | 9:02:20 UTC Completed, waiting for validation 18,250.24 0.02 pending Radioactivity Monitor v1.78
7507699 7488415 17 Feb 2017 | 22:53:33 UTC 18 Feb 2017 | 3:57:59 UTC Completed, waiting for validation 18,251.87 0.02 pending Radioactivity Monitor v1.78

Długo to tak potrwa, awaria jest globalna czy tylko ja tak mam?
#35
BOINC / Optymalizacja TN-Grid
23 Styczeń 2017, 15:02
Działa pięknie...
#36
DrugDiscovery@Home / DrugDiscovery@Home - opis
28 Grudzień 2016, 19:56
Pytanka:
1. Czy liczący otrzyma:
- tylko monety w kryptowalucie?
- czy może punkty i monety w kryptowalucie?
2. Czy planuje się automatyczne przekierowanie monet kryptowalut na dofinansowanie poszczególnych projektów (tak jak to jest w BOINC UTOPIA) lub bezpośrednio na stronę Waszej Fundacji...
#37
No jeżeli używasz 2 CPU to jednak preferował bym używanie app_config
do danego app_config można przypisać więcej podprojektów
np.
<app_config>
<app>
<name>pps_sr2sieve</name>
<max_concurrent>5</max_concurrent>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</app>
<app>
<name>llrWOO</name>
<max_concurrent>2</max_concurrent>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</app>
<app>
<name>llr321</name>
<max_concurrent>5</max_concurrent>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</app>
<app>
<name>trp_sr2sieve</name>
<max_concurrent>5</max_concurrent>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</app>
<app>
<name>genefer17mega</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>1</gpu_usage>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>
<app>
<name>genefer15</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>1</gpu_usage>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>
<app>
<name>genefer20</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>1</gpu_usage>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>
<app>
<name>genefer_wr</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>1</gpu_usage>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>
<app>
<name>pps_sr2sieve</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>0.5</gpu_usage>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>
</app_config>

wtedy możesz sobie podefiniować ile konkretnych próbek jakich podprojektów chcesz liczyć
np zamiast wyłączyć w biosie HT gdy apki korzystają z AVX i AVX2 (aby liczyły sie szybciej) można im przypisać 2 CPU <cpu_usage>2</cpu_usage> i prawie będzie to samo. Z naciskiem na prawie (acz kolwiek nie wiem jak to by sie sprawowało w płycie z 2x CPU). Mając tyle rdzeni do liczenia i dwa proce na płycie na pewno bym wszystko pokonfigurował w app_config. Zastanawiam się czy nie idzie przypisać konkretnych CPU do liczenia tak jak definiuje się GPU (GPU 0, GPU 1)

CytatCzyli posiadając 16 jajek lepiej jest zamiast 100% (Użyj nie więcej niż CPU xx% of the CPUs)  wpisać 93,75%
tak jeżeli do CPU jest przypisane chociaż 0.00001 CPU to mając wolne jajko z tych 6,25% będzie sobie z niego korzystało (ale to zostawi jedno jako ja zostawił bym dwa czyli 87,5%
#38
Jeżeli chodzi ci o to aby jedno jajko było przypisane na na próbkę GPU to sprawa jest bardzo prosta wystarczy użyć odpowiedniego app_config.xml, lub zmniejszyć odpowiednio procentowo użycia CPU w kompie.
Przypisana to nie znaczy że zmusisz aplikację do liczenia wykorzystania tego jajka. W większości wypadków służy to do bezpiecznego karmienia GPU w celu zwiększenia GPU load.
Aby sprawnie liczyć Genefery trzeba zostawić 1 rdzeń (w i7 1 rdzeń + HT)
Przykładowe app_config.xml
<app>
<name>genefer20</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>1</gpu_usage>
<cpu_usage>1</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>

dla i7
<app>
<name>genefer20</name>
<max_concurrent>1</max_concurrent>
<gpu_versions>
<gpu_usage>1</gpu_usage>
<cpu_usage>2</cpu_usage>
</gpu_versions>
</app>

gdzie genefer20 to nazwa apki i może być ona genefer15 genefer16 genefer17mega czy genefer_wr

całość stosowania app_config jest u nas (PNT) na forum http://www.boinc.pl/forum/post11468.html?hilit=app_config#p11468
jest tez gdzieś u Was na forum ale nie pamiętam gdzie.
Jeżeli chcesz natomiast aktywnie włączyć dodatkowe liczenie na CPU w aplikacji GPU 100% rdzeń i 99% GPU jak to można zrobić w colo i GPUGRID to takiego sposobu niestety nie znam  :fright:

#39
Ilość wymaganego RAMU dla GPU sie nie zmienia
dodatkowo jest zadeklarowana w app_info
<gpu_ram>1468006400.000000</gpu_ram>
Ja na tej apce zrobiłem ponad 500k. Liczyłem 2x Wu. Żadnych zwiech.
Podałem linka do apki z małą ilością CPU bo była najbardziej sprawdzona.
#40
Chodzi o to, że apka z duża ilością CPU bardzo obciąża pojedyńcze rdzenie CPU i bardzo obciąża szynę danych z połączeniem pomiędzy procem a GPU. Dlatego proc musi być silny i nic innego nie liczyć. Zdecydowanie lepiej zachowuje się apka z mała ilością CPU. CPU jest wykorzystane krótko.
Dobrze też jest wypuścić liczenie Wu w odstępie a nie razem.
Warto też sprawdzić przed liczeniem czy nie wisi inne AP liczone (bo zabraknie ramu na karcie)