Szczegółowe ustawienia kart graficznych w Enstein@home.

Zaczęty przez Ufol, 29 Wrzesień 2014, 12:17

Ufol

Czy mógłby to ktoś deko przybliżyć?
1. Na początek ta opcja:
Graphics setting: render quality
Warning: requires hardware 3D acceleration! Default value: low
  Low
  Medium
  High
Kiedy to przestawiać, żeby mielenie przyspieszyć?
2. Przydział:
Warning: affects CPU consumption! Default value: 20
Czy zmieniać to a jeżeli tak, to kiedy?
3. rozdzielczość:
Graphics setting: window width (pixels)
Default value: 800
Graphics setting: window height (pixels)
Default value: 600
O co w ogóle chodzi z tą rozdzielczością, w tym projekcie?
4. Nie ogarniam reszty, w najmniejszym stopniu.
4.1. Pierwsze ustawienie:
GPU utilization factor of BRP apps
DANGEROUS! Only touch this if you are absolutely sure of what you are doing!
Wrong setting might even damage your computer! Use solely on your own risk!
Min: -1.0 / Max: 1.0 / Default: 1.0, negative values will disable GPU tasks of this type
4.2. Drugie ustawienie:
GPU utilization factor of FGRP apps
DANGEROUS! Only touch this if you are absolutely sure of what you are doing!
Wrong setting might even damage your computer! Use solely on your own risk!
Min: -1.0 / Max: 1.0 / Default: 1.0, negative values will disable GPU tasks of this type
4.3. Ostatnia zagwozdka:
GPU utilization factor of GW apps
DANGEROUS! Only touch this if you are absolutely sure of what you are doing!
Wrong setting might even damage your computer! Use solely on your own risk!
Min: -1.0 / Max: 1.0 / Default: 1.0, negative values will disable GPU tasks of this type
Niniejszy wątek założyłem, ponieważ śmiem podejrzewać, że nieoblatanych w kwestiach ustawiania gpu jest więcej. Jako laik graficzny zauważam, jak dziwacznie wygląda nasza pasja dla 99,9% społeczeństwa. Późno, ale dzięki własnej totalnej niewiedzy, wreszcie to do mnie dociera. Przydałby się jakiś wpis na wiki poświęcony optymalnemu wykorzystaniu graf. To samo tyczy się bowiem Poema. Dobra, nie nudzę dłużej. Wyjęzyczyłem się, jak potrafię. Z góry dzięki za wszelkie informacje.

tito

Pierwsze 3 to opcje wyświetlania grafiki w wygaszaczu ekranu - olać wogóle.
3 kolejne odnoszą się do ilości WU odpalanych jednocześnie na GPU. Dla 3 kolejnych podprojektów.
Osobiście liczę tylko BRP jako najlepiej punktujące.
Wartość 1 oznacza 1 WU liczone na GPU; 0.5 to 2 WU; 0.33 to 3 WU.
W zależności od karty/CPU/RAM sprawdza się ustawienie 2 lub 3 WU jednocześnie.
Np na karcie 7950@1100 2 WU dają koło 110k dziennie zaś 3 WU 114k dziennie.

Sebastian M. Bobrecki

Odpowiedź na pierwsze trzy pytania jest bardzo prosta. Są to ustawienia wygaszacza ekranu. Jeśli go nie używasz to możesz te opcje zignorować.
Pytanie 4 dotyczy liczenia na karcie graficznej:
4.1 Ustawiasz sposób użycia karty dla zadań BRP czyli poszukiwania pulsarów w układach podwójnych w danych z radioteleskopów. Obecnie ustawienie to dotyczy dwóch aplikacji BRP4G i BRP5 i określa jaką część GPU mają one używać. Inaczej mówiąc ile zadań ma się liczyć równolegle na każdym GPU. Jeśli ustawisz 1 to znaczy że zadaniu będzie przydzielone całe GPU i będziesz liczył jedno zadanie na każdym GPU. Jeśli ustawisz 0.5 to znaczy że każdemu zadaniu będzie przydzielone pól GPU w związku z tym będziesz liczył 2 zadania jednocześnie na każdym GPU. Jak ustawisz 0.33 to 3 zadania jednocześnie itd. Ma to głównie zastosowanie dla szybkich kart które inaczej nie byłyby w pełni wykorzystane. W zasadzie jeśli masz w miarę nową i w miarę szybką kartę zalecam ustawienie 0.5.
4.2 Podobnie jak wyżej tylko dla aplikacji FGRP (obecnie FGRP4, FGRP3 już praktycznie został cały przeliczony) czyli poszukiwania pulsarów z satelity odbierającego promieniowanie Gamma.
4.3 Podobnie jak wyżej tylko dla aplikacji GW (obecnie praktycznie wszystkie próbki S6CasA zostały przeliczone) czyli próba detekcji fal grawitacyjnych w danych z grawitacyjnych interferometrów laserowych.

W tej chwili i w najbliższej przyszłości na GPU można liczyć tylko BRP4G i BRP5. Natomiast na CPU tylko FGRP4 i ewentualnie BRP4 na komórkach, tabletach itp.
Kocham pracę, mogę na nią patrzeć godzinami.