Universe@Home

Zaczęty przez krzyszp, 21 Luty 2015, 12:28

Krzysiak

Co się dzieje teraz z punktacją - na jakiej zasadzie jest obliczana ?!

Wszystkie dane dla i7-4970K

6586058 3015643 2353 18 Nov 2015, 11:27:51 UTC 19 Nov 2015, 3:28:14 UTC Zakończone i zwalidowane 8,953.57 8,789.53 1,333.00 Universe BHspin v0.03

6587001 3016114 2353 18 Nov 2015, 12:29:17 UTC 19 Nov 2015, 12:28:54 UTC Zakończone i zwalidowane 9,165.25 9,128.55 91.86         Universe BHspin v0.03

6588140 3016682 2353 18 Nov 2015, 13:55:12 UTC 20 Nov 2015, 2:01:36 UTC Zakończone i zwalidowane 9,080.46 9,071.63 212.5         Universe BHspin v0.03

:wth:


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

krzyszp

Czkawką odbija się próba wprowadzenia credit_new na serwerze...

Jak już wyjaśniałem, obecne mają bardzo zmienną długość i nadawanie punktów "za WU" nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem. Niestety, credit_new to już zupełna porażka (podobne WU - jeden user dostał 5,95pkt, drugi 130k) i zdecydowałem się wrócić do stałego nadawania punktów za WU do czasu znalezienia sensownego rozwiązania.

Dla tych próbek, dla których ilość punktów jest mniejsza niż 200 co jakiś czas ręcznie koryguję punktację bezpośrednio na bazie danych.


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Krzysiak

Nie no ok
Tylko ten sam CPU te same czasy a taki rozrzut - to nawet ruska artyleria ma mniejszy 


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

tito

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 20 Listopad 2015, 11:24
Nie no ok
Tylko ten sam CPU te same czasy a taki rozrzut - to nawet ruska artyleria ma mniejszy
Credit new w całej okazałości.

kva.pl

Beda jeszcze zadania z Universe BHspin?

krzyszp

Cytat: kva.pl w 23 Listopad 2015, 11:56
Beda jeszcze zadania z Universe BHspin?
Będą, ale na razie trzeba poczekać na analizę aktualnie przerabianych danych.

Wiewiórki szepczą, że na podstawie aktualnych obliczeń BHspin i ULX powstaną dwie publikacje, które będą podstawą do dalszych obliczeń...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

kva.pl

Daj im po orzeszku!

krzyszp



Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

kva.pl


krzyszp

Naprawdę będzie ok. 12 godzin, przy czym kilka WU będzie miało tyle samo punktów, a później znacznie wzrośnie.


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

kva.pl

Wydaje mi sie, ze musicie wieksza uwage przylozyc do punktow i czasow obliczen. Ciagle pojawiaja sie posty w tej kwestii i faktycznie zaczyna wygladac, ze z projektem jest cos nie tak.

krzyszp

Cytat: kva.pl w 27 Listopad 2015, 14:34
Wydaje mi sie, ze musicie wieksza uwage przylozyc do punktow i czasow obliczen. Ciagle pojawiaja sie posty w tej kwestii i faktycznie zaczyna wygladac, ze z projektem jest cos nie tak.
Wierz mi, że robię co mogę...

Niestety, przy tak krótkich seriach problem narasta... Wystarczy zmiana jednego z parametrów wejściowych próbki i czas wykonywania gwałtownie się zmienia, a samo przetestowanie jednej wartości trwa dłużej, niż wypuszczenie "do ludzi" całej serii...

Jeżeli mam być szczery, to wystarczy że każdą serię sprawdzę ręcznie, ale wtedy trzeba by mocno polować na próbki w projekcie, bo wolontariusze pobierają 2k WU (pojedyńcza seria) w około 1-1,5h, a samo testowanie przeze mnie zajmie 3h dla takiej serii...

Dodatkowo, przy dwóch aktualnie czynnych aplikacjach (BHspin i ULX) stale jestem naciskany o aplikację dla Androida, a niestety już opieka nad "normalnymi" aplikacjami i serwerem daje mi pracę na prawie cały etat...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Szopler

Krzychu szykuj się do PM :whip:

kva.pl

To moze walnij newsa o tym? Z informacja zeby sie ludzie nie przejmowali punktacja, bedzie poprawiana w przypadku bledow itp?

Jest szansa ze dostaniesz kogos do pomocy?

krzyszp

Cytat: kva.pl w 27 Listopad 2015, 15:06
To moze walnij newsa o tym? Z informacja zeby sie ludzie nie przejmowali punktacja, bedzie poprawiana w przypadku bledow itp?

Jest szansa ze dostaniesz kogos do pomocy?
Ad 1. Na bieżąco piszę o tym na forum projektu.
Ad 2. Nie ma szans na to niestety...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

pawg

Jak skończą się egzaminy półsemestralne to spróbuję pomóc, o ile będę potrafił



pawg

universe_bh_184_20000_1-999999_181200_0
z tą próbką było coś nie tak, niby się liczyła, ale BM nie naliczał czasu przetwarzania. Wszystkie inne zadania liczą się poprawnie.



krzyszp

Cytat: pawg w 10 Grudzień 2015, 21:22
universe_bh_184_20000_1-999999_181200_0
z tą próbką było coś nie tak, niby się liczyła, ale BM nie naliczał czasu przetwarzania. Wszystkie inne zadania liczą się poprawnie.
Panowie, taka prośba... Podawajcie linki, bo szukanie tego ręcznie trochę trwa, a przy obecnej liczbie userów zawsze coś jest...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka


Troll81

konkurs :D - http://www.astronarium.pl/konkursy/?id=11

krzyszp

Cytat: Troll81 w 11 Grudzień 2015, 20:16
konkurs :D - http://www.astronarium.pl/konkursy/?id=11
:p_arr:


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

tito

http://www.boincatpoland.org/konkurs-konkurs/

SzaMoT🍀

Parametr wykorzystania czasu CPU ostawiając  lokalnie przez BoincTasks nie działa z U@H z innymi projektami nie ma problemu. Zależy mi na tym ponieważ 70% czasy CPU nie mogę przekraczać chodzi o VPS-y.
W ustawieniach przetwarzania na stronie projektu nic obecnie nie da się zmienić.
Te ustawienia mają zastosowanie do wszystkich projektów BOINC w których uczestniczysz.


Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 260

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 347

Notice: Trying to get property of non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 424

Fatal error: Call to a member function form_str() on a non-object in /home/boincadm/projects/universe/html/inc/prefs_util.inc on line 237
Obliczenia
Limity
Największe użycie

GRID


tito

A jak aplikacja dla GPU? Na forum projektu, niewiele szczegółów jest. Może jakiś update?

krzyszp

Nadal nie ma.

Zajmuje się nią matszpk w ramach swojego czasu wolnego, więc siłą rzeczy nie może to iść szybko przy takim stopniu skomplikowania kodu, a przypominam, że kod źródłowy uniwersalnego jest rozwijany od 2002 roku...

W dodatku, w trakcie prac wychodzą dość ciekawe "kwiatki" w kompilatorze OpenCL... Ale tutaj nie jestem w stanie podać szczegółów...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

tito

A czego w ogóle możemy się spodziewać? Bo np w Asteroidach pomimo, że aplikacja CUDA jest, to jednak jej wydajność jest poniżej krytyki - taka bardziej ciekawostka.

krzyszp

Cytat: tito w 25 Luty 2016, 20:54
A czego w ogóle możemy się spodziewać?
Nie można tego stwierdzić przed przetestowaniem gotowej aplikacji...

Niektóre fragmenty kodu skalują się bardzo ładnie, ale już inne są zdecydowanie wolniejsze niż na CPU...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

kva.pl

A ja mam pytanie z innej beczki troche - dlaczego studenci UW nie maja pojecia o tym, ze UW ma swoj projekt w ktorym moga pomoc? Spotkalem niedawno grupe kilkunastu, nikt nie slyszal. Bywam na wydziale biologii, dlaczego tam na tablicy nie ma zadnego plakatu czy innej informacji (z czego wniosek wyciagam daleki, ale pewnie sluszny ze na zadnym nie ma)? Nie potrzeba projektowi wiekszej mocy czy co?  %)

Troll81

widocznie nie :D a tak na serio to może zwyczajnie nie pomyśleli??

kva.pl

No to moze niech pomysla bo to dobra promocja i Universe i BOINCa w ogole. A w dupie z tym jestesmy strasznie.

Krzysiak

Czas przeliczeń próbek uległą zwiększeniu ?


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

Krzysiak

Dalsze zwiększanie czasu przeliczeń próbek
Czas przeliczeń na wszystkich maszynach zwiększył się 2-3 razy punktacja ta sama ???

Dla przykładu i5-4670k

Było:
11390081 5137904 21 May 2016, 11:38:02 UTC 24 May 2016, 3:51:08 UTC Zakończone i zwalidowane 6,790.92 6,760.41 333.33 Universe BHspin v0.09
11225491 5138008 21 May 2016, 11:38:02 UTC 24 May 2016, 3:51:08 UTC Zakończone i zwalidowane 6,943.38 6,789.94 333.33 Universe BHspin v0.09
11213358 5131942 21 May 2016, 2:56:09 UTC 24 May 2016, 2:41:32 UTC Zakończone i zwalidowane 6,689.42 6,646.03 333.33 Universe BHspin v0.09
11213482 5132004 21 May 2016, 2:56:09 UTC 24 May 2016, 2:41:32 UTC Zakończone i zwalidowane 6,641.23 6,580.34 333.33 Universe BHspin v0.09

Jest:
11298951 5230641 23 May 2016, 21:58:57 UTC 24 May 2016, 22:20:37 UTC Zakończone i zwalidowane 11,515.25 11,314.46 333.33 Universe BHspin v0.09
11299578 5230955 23 May 2016, 21:58:57 UTC 24 May 2016, 22:20:37 UTC Zakończone i zwalidowane 11,477.29 11,333.10 333.33 Universe BHspin v0.09
11298952 5230642 23 May 2016, 21:58:56 UTC 24 May 2016, 22:20:37 UTC Zakończone i zwalidowane 11,497.71 11,213.96 333.33 Universe BHspin v0.09
11292838 5227585 23 May 2016, 13:20:48 UTC 24 May 2016, 14:03:27 UTC Zakończone i zwalidowane 12,573.12 12,208.47 333.33 Universe BHspin v0.09
11291974 5227153 23 May 2016, 12:12:45 UTC 24 May 2016, 13:00:58 UTC Zakończone i zwalidowane 12,478.20 12,204.41 333.33 Universe BHspin v0.09


Na innych CPU to samo :(



>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

LQG

Sprawdziłem w historii na moim koncie. Od 16 maja przeliczone poprawnie ok. 3500WU, rozrzut czasu obliczeń spory bo od ok.4000s do ponad 30000s. Niestety punktacja taka sama.

Krzysiak

Ja już sygnalizowałem 3 maja dziwne czasy !
Jak na razie cisza  :(


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

krzyszp

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 26 Maj 2016, 15:38
Ja już sygnalizowałem 3 maja dziwne czasy !
Jak na razie cisza  :(
Niestety, ale u mnie czasy tak mocno nie wzrosły, więc ciężko mi zdiagnozować przyczynę...
Niestety, nie ma już zbyt wielkiego sensu nad tym kombinować, bo wkrótce zmiana aplikacji jest planowana i prawdopodobnie znowu czasy będą zupełnie inne.

Problem z ogarnianiem punktacji już kilkakrotnie opisywałem - przy stosunkowo niewielkich seriach projekt by musiał połowę czasu czekać na moje testy zanim dałby WU, a przecież nawet po wydłużeniu punktacja jest chyba dość ok...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

gregre

Czy przewaga Linuxa nad W7 podczas liczenia projektu jest aż tak duża?
Jak kolega Sebastian M. Bobrecki osiąga takie dobre czasy
http://universeathome.pl/universe/results.php?hostid=29&offset=0&show_names=0&state=4&appid=
Czy dla projektu jest dodatkowy konfig usprawniający pracę?
Fizycznie licząc tylko 4WU na 1240v2 nie mam takich czasów  :P

krzyszp

Tak, pod Linuxem aplikacja zdecydowanie szybciej się wykonuje. Kod źródłowy jest ten sam, ale kompilator Linuksowy lepiej optymalizuje kod wynikowy.


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

krzyszp

Panowie, zapodajcie mi p_vendor i platform_name z shed_request_universeathome.pl_universe.xml dla jakiś andków lub innych malin...
Z jakiegoś powodu nowe aplikacje nie chcą rozsyłać WU do tych platform (prawdopodobnie coś źle jest z homogoneus redundancy) i próbuję to rozwiązać.


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

kva.pl

Mam troche dziwna sytuacje - sporo WU mam oczekujacych na walidacje bo nie zostaly wyslane do nikogo poza mna. Niby normalna sprawa, ale np to WU ( http://universeathome.pl/universe/workunit.php?wuid=6318699 ) czeka od 1 sierpnia  :ph34r: