Forum GRA - Kto ostatni napisze tu posta wygra!!! (4. edycja)

Zaczęty przez tito, 07 Maj 2019, 19:39

Grzegorz R. Granowski

Cytat: tito w 29 Listopad 2019, 14:09
Tak, lecz nie dla Nas.

dla Polski, to najważniejsze ... liczę ... pozdrawiam, Grzegorz Roman Granowski ...  :book: :parrrty:

tito

Pamiętacie?
Cytat


Forum GRA - Kto ostatni napisze tu posta wygra!!! (3. edycja)
« Odpowiedź #8983 dnia: 05 Grudzień 2018, 18:18 »

Cytat: pawg w 05 Grudzień 2018, 12:17
https://www.ttnews.com/articles/cargo-ships-may-switch-diesel-fuel-2020
Prawda to o czym tu piszą?
Jestem ekspertem to się wypowiem :)
Na chwilę obecną na większości wód można stosować paliwo o zawartości siarki poniżej 3,5%. W strefie Karaibów, Morza północnego, Bałtyku oraz we wszystkich portach Europejskich należy stosować paliwo poniżej 0,1%. (może jeszcze gdzieś, ale nie chce mi się przeglądać papierów).
Cena paliwa IFO 180 z siarką ~ 2,5% ( to takie pośrednie między naprawdę ciężkim paliwem IFO380 a dieslem) w okolicach Holandii to 550USD.
Cena MGO (marine gas oil - deczko lepsza specyfikacja od MDO (marine diesel oil)) u tych samych dostawców to ~ 660USD.
Ceny za tonę metryczną (uwzględnia gęstość oraz temperaturę paliwa w czasie pomiarów).
Jak widać wyraz ekonomiczny jest nie do pominięcia, bo mój, niewielki w sumie, statek spala w silnikach głównych ~12-14 ton paliwa dziennie. Czyli kasy idzie dużo - to zresztą największa kasa potrzebna do obsługi statków. Ciekawe jest to, że kolejna to zarobki załogi :)
Paliwa ciężkiego nie można już dostać w każdym zakątku świata - dotyczy to np Norwegii, gdzie taki przeżytek jest nie do dostania.
Ponieważ mój statek pływając po Norwegii (poza strefą ECA - czyli może spalać paliwo powyżej 0,1% na przelocie między portami), oraz raz na miesiąc wpływając do ECA spala w przybliżeniu 65% paliwa ciężkiego i 35% MGO to aspekt ekonomiczny jest RELATYWNIE niewielki.
Takie statki po 300m długości może spalać spokojnie i 70 ton paliwa dziennie na przelocie np 10 dniowym przy uwzględnieniu cen paliwa podanych wyżej to jest w diabłu kasy. Ekonomicznie ciężko przejść na lepsze paliwo.
Jeśli by wyeliminować paliwo ciężkie z rynku, to co rafinerie miałyby zrobić z tymi tonami produktu? Musieliby stosować jakieś zagęszczacze, aby sprzedawać jako masy bitumiczne. Znowu ciężko to ugryźć z ekonomicznego punktu widzenia.
Oczywiście dyrektywa o 0,5% siarki wejdzie w życie. Cena paliwa ciężkiego pójdzie trochę w górę, bo to rafinerie będą usuwać większość siarki z produktu (przy okazji: siarka ma bardzo dobre właściwości smarujące, przy braku w produkcie należy stosować specjalne dodatki polepszające smarność).
Natomiast nie widzę, aby całość kosztów przejścia na paliwo niskosiarkowe mógł przejąć armator. Koszty poddania silników konwersji (w tych przystosowanych do paliwa ciężkiego przejście na stałe spalanie diesla byłoby kosztowne). To samo z oczyszczaniem spalin - nie widziałem nigdy takiego ustrojstwa, ale na pewno jest drogie w montażu jak i w eksploatacji.
Opcja LNG to mrzonka - u nas miała być konwersja pod warunkiem współudziału rządu norweskiego - nie wyszło, bo za drogo. Do tego LNG nawet w Norwegii jest ciężko dostać.
Podsumowując: koszta transportu pójdą w górę, więc ceny produktów na świecie pójdą w górę.
Sorki za lekki chaos w wypowiedzi.
Rok 2020 coraz bliżej to i sprawa się klaruje.
Najważniejsze:
Paliwo IFO 180 o zawartości siarki poniżej 0,5% jest już na rynku.
Nie mam żadnych szczegółów technicznych, lecz z pewnych wytycznych wynika, że proces krakingu musi być znacznie "ostrzejszy". To powoduje że:
1) różnica w cenie między IFO 0,5% a MGO 0,1 to w Niemczech jakieś 40 -60 USD za tonę
2) w IFO występuje więcej łatwo wytrącanej parafiny (ogólnie pojętej) w związku z tym zaleca się stosowanie się dodatków uszlachetniających (pokroju  Octamar BT25) oraz zwiększenie temperatury paliwa

Proces przygotowania statków w mojej firmie obejmuje fizyczne czyszczenie wszystkich zbiorników - no i oczywiście chorą ilość korespondencji z biurem.
Co przyniesie przyszłość - zobaczymy.

Grzegorz R. Granowski

1 miliard w collatzu ... pozdrawiam, Grzegorz Roman Granowski ...

necavi

CytatPamiętacie?
Pamiętam. Może dlatego mnie to interesuje, że moje wozidło do jazdy potrzebuje "gnojówkę" :-[ Jak będziesz miał coś więcej to daj info. Ogólnie na temat tych zmian wiedza jest nikła.

Tomislaw

Odkurzyłem trochę stary, zapomniany projekt i uzupełniam kolekcję



tito

Nie lubię Numberfields od kiedy mieli kilkodniową inflację punktową - a ja się nie załapałem  :P

4ys

A mnie wyskoczył coś takiego w LHC a dawno nie liczyłem i sama się zmieniła

ps: jak zmniejszyć te ikonki?

Grzegorz R. Granowski

jeszcze jeden update ... i 16 miliardów punktów ... pozdrawiam Grzegorz Roman Granowski ... ...


andy101fah


Grzegorz R. Granowski

16 miliardów punktów ! pozdrawiam Grzegorz Roman Granowski ... ...


Tomislaw

#372
 :ahoy: Trafiłem na Listę projektów na Wiki. Dość skąpe informacje odnośnie Universe@Home... Nie widać kto za tym stoi i od kiedy to działa.
edit:
PS. Link do strony projektu rówież by się przydał.



SzaMoT🍀

Mam tak napięty czas, że nawet nie mam kiedy sprawdzić czy urządzenia mobilne coś przetwarzają

andy101fah

Pozwolę sobie na zareklamowanie nieco rozbudowanej strony muzeum naszego znanego liczydłowego.
Teraz już będzie wiadomo dlaczego tak skromnie nas odwiedza. Ilość publikacji mówi sama za siebie.

PEŁEN SZACUN.  :respect: :respect: :respect:

http://kva.pl/media.html

PoznanskaPyra

WIZYTÓWKA
Kompy:
AMD Ryzen 9-3900X + GTX980Ti
Intel i5 4570 + HD7970

andy101fah

I oczywiście czekamy na Twoje nowe eksponaty w muzeum http://ppcm.com.pl/  :whip: :whip:


andy101fah

Zdrówka i powodzenia  :p_arr: :p_arr:  :ahoy:

Grzegorz R. Granowski

Cytat: Tomasz ♪ Kaczmarek w 13 Grudzień 2019, 11:24
Panie daj nam siłę (moc) na kolejny rok.
:ahoy:

zdjęcie ... masz już głębsze ! pozdrawiam, zdrowia ... Grzegorz Roman Granowski ...


Grzegorz R. Granowski

#381
Wszechstronny Dyletancie ... czy za 250 milionów w Universe będzie odznaka ? nie wiem czy mam doliczyć ! pozdrawiam, Grzegorz Roman Granowski ...

edit : 8 miliardów w Primegridzie !

tito


sknd



Tomislaw




sknd

#386
udało mi się przeliczyć 1 WU Africa Rainfall, w takim tempie pierwsza odznaka za jakiś rok  ;)

necavi

@sknd też załapałem się na jedną sztukę i więcej nic :dunno:

Tomislaw

 :ahoy:  Mały dublecik. Wczoraj a dzisiaj z rana Wiosłuję dalej moją małą łódeczką.



tito


andy101fah


Tomislaw

No i ja w końcu zdradziłem Intela któremu byłem wierny od czasów procków 80386. Uległem... Ryży 2700  zamówiony na wczorajszej promocji w x-komie za 599,00...PG nie będę liczył, a w gry gram sporadycznie.  Mam nadzieję, że boxowy wentylator nie będzie zbytnio hałasował na niepodkręcanym sprzęcie. Może undervolting ...?



tito

Ja mam bez turbo (@3200) oraz offset -0,05V
Sprzęt daje radę.
A ogólnie gratuluję zakupu. Niech dobrze liczy.  :parrrty:

Grzegorz R. Granowski

V miejsce w totalu Primegrida ... pozdrawiam, Grzegorz Roman Granowski ...

andy101fah


Tomislaw




Tomislaw

#396
 :fright:   Czy ja dobrze zrozumiałem ? Jeśli taki sprzęcik z kartami Tesla ma wydajność 1 PetaFlopa to muszę przyznać, że dosyć blado na jego tle wypadają komputery podłączone do Universe@Home uzyskujące "jedynie" 38% PetaFLOPS.

PS. A może to tylko fragment klastra składającego się z wielu takich jednostek ?



tito

Za wiki:
Te karty mają 14028GFlopów w single precision,
Zaś to, co podają, to wartość połowiczna. Więc jeszcze daleko temu czemuś do mocy obliczeniowej Universe.

Grzegorz R. Granowski

Szanownego Kamratom ... proszę, jak się podoba strona ? https://savetheworld.org.pl/

pozdrawiam, Grzegorz Roman Granowski