BOINC@Poland

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

W MEDIA znajdziesz grafiki, banery i avatary

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: cant upload results  (Przeczytany 8478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zombie67

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
cant upload results
« dnia: 14 Wrzesień 2007, 16:16 »

FYI, I am unable to upload completed results to the project server.  The Server Status shows all green, but there must be some other problem.
Zapisane

TJM

  • Grupa Reagowania Operacyjno-Manewrowego
  • BOINC Fanatyk
  • *****
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 3 057
  • Smokin` 5 clients to nachapać more
    • Zobacz profil
    • Enigma@Home
cant upload results
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Wrzesień 2007, 16:47 »

Could you copy&paste some logs ?
Zapisane

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

bartsob5

  • Global Moderator
  • Starszy Liczydłowy
  • *
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2 194
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Wrzesień 2007, 16:47 »

did you try to restart boinc (i had similar problem once, and restart helped? if not, you should wait for TJM suggestions...
Zapisane

zombie67

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Wrzesień 2007, 17:06 »

Quitting/restarting BOINC solved the problem.  Which is odd, since this happening across all of my machines.  And they are not having this problem with any of the other 50+ projects they are attached to.  Did the IP address or DNS entry of enigma@home change?

For what it's worth, here is a sample error messages I was getting:

9/14/2007 7:59:00 AM|Enigma@Home|Sending scheduler request: Requested by user
9/14/2007 7:59:00 AM|Enigma@Home|Requesting 5274 seconds of new work
9/14/2007 7:59:03 AM||Project communication failed: attempting access to reference site
9/14/2007 7:59:04 AM||Access to reference site succeeded - project servers may be temporarily down.
9/14/2007 7:59:05 AM|Enigma@Home|Scheduler request failed: couldn't connect to server
9/14/2007 7:59:05 AM|Enigma@Home|Sending scheduler request: Requested by user
9/14/2007 7:59:05 AM|Enigma@Home|Requesting 5274 seconds of new work
9/14/2007 7:59:08 AM||Project communication failed: attempting access to reference site
9/14/2007 7:59:09 AM||Access to reference site succeeded - project servers may be temporarily down.
9/14/2007 7:59:10 AM|Enigma@Home|Scheduler request failed: couldn't connect to server
9/14/2007 7:59:10 AM|Enigma@Home|Deferring communication for 2 hr 45 min 1 sec
9/14/2007 7:59:10 AM|Enigma@Home|Reason: scheduler request failed
Zapisane

TJM

  • Grupa Reagowania Operacyjno-Manewrowego
  • BOINC Fanatyk
  • *****
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 3 057
  • Smokin` 5 clients to nachapać more
    • Zobacz profil
    • Enigma@Home
cant upload results
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Wrzesień 2007, 17:46 »

IP changes every 24 hours, in some cases it may cause problems, for example if you are running firewall with DNS cache built in.
Zapisane

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

yoyo

  • Bywalec forum
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Wrzesień 2007, 18:56 »

I think this is the problem. On my dyndns test server I had the same issues.
yoyo
Zapisane

zombie67

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Wrzesień 2007, 20:55 »

So what is the solution?  I can't be quitting/restarting BOINC every day.  Many projects I crunch for don't checkpoint, and I have too many machines.

I think DepSpid had this problem too, but they solved it somehow.
Zapisane

yoyo

  • Bywalec forum
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 17
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Wrzesień 2007, 09:09 »

Which Boinc client version do you use? I think in some newer version of Boinc it was solved, but I'm not sure.
yoyo
Zapisane

TJM

  • Grupa Reagowania Operacyjno-Manewrowego
  • BOINC Fanatyk
  • *****
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 3 057
  • Smokin` 5 clients to nachapać more
    • Zobacz profil
    • Enigma@Home
cant upload results
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Wrzesień 2007, 13:18 »

You can try running ipconfig /flushdns if you see this happening again. I don't know any permanent solution atm.
Zapisane

W razie jakiejś pilniejszej sprawy - jestem często dostępny na kanale IRC B@P, na forum czasami zapominam zajrzeć lub nie mam czasu.

bartsob5

  • Global Moderator
  • Starszy Liczydłowy
  • *
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2 194
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Wrzesień 2007, 13:22 »

well... as for me, that error occured only once, though i don't run my pc 24h/day, so i don't see that as very arduous problem...
Zapisane

zombie67

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
cant upload results
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Wrzesień 2007, 16:06 »

---------- 09:23 15.09.2007 ----------

It just happened again (a day later).  Had to quit/restart BOINC on all my machines.

---------- 07:06 16.09.2007 ----------

I can now confirm this is problem happening daily for me.  Every day when I wake up, I have results that cannot upload, which requires quit/start of BOINC on every machine.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
 

SMF spam blocked by CleanTalk