Aktualności:

W MEDIA znajdziesz grafiki, banery i avatary

Menu główne

Stow. B@P - Władze - cz. 4

Zaczęty przez goofyx, 15 Czerwiec 2010, 11:28

goofyx

§ 14.

1.Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków, które decyduje i rozstrzyga wszelkie sprawy, jakie uzna za ważne dla działalności Stowarzyszenia, w szczególności:

i.   Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Przedstawiciela.
ii.   Wybór Przedstawiciela Stowarzyszenia na następną kadencję.
iii.   Podejmowanie uchwał o zmianie Regulaminu.
iv.   Określanie głównych kierunków rozwoju i działań Stowarzyszenia.
v.   Ustalanie rocznego planu działalności.
vi.   Uchwalanie wysokości składki członkowskiej oraz zasad jej wpłacania.

2.W pozostałych sprawach, decyzję podejmuje Przedstawiciel wybrany przez Walne Zebranie Członków.

§ 15.

1. Walne Zebranie Członków zbiera się raz do roku lub częściej w razie potrzeb na wniosek Przedstawiciela lub na pisemny wniosek co najmniej 1/4 członków Stowarzyszenia.
2. Zawiadomienie członków o Walnym Zebraniu powinno zawierać informację o jego terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad oraz powinno nastąpić co najmniej na 6 dni przed jego planowanym terminem.
3. Uchwały Walnego Zebrania zapadają zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym, w obecności ponad połowy ogólnej liczby członków Stowarzyszenia.

§ 16.

1. W czasie między Walnymi Zebraniami działalność Stowarzyszenia koordynuje Przedstawiciel.
2. Kadencja Przedstawiciela trwa jeden rok.
3. Przedstawiciel reprezentuje Stowarzyszenie w sprawach formalnych i w kontaktach.
4. Przedstawiciel ma za zadanie przechowywanie środków finansowych Stowarzyszenia.


Ważne!
Wszędzie gdzie jest "Walne Zgromadzenie Członków" <- w naszym ewentualnym przypadku należy zmienić na "Zarząd Stowarzyszenia"


Tu będziemy mieli więcej zmian ze względu na różnice między stowarzyszeniem zwykłym, a rejestrowanym.

pkt 14.1
"1.Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Walne Zebranie Członków, które decyduje i rozstrzyga wszelkie sprawy, jakie uzna za ważne dla działalności Stowarzyszenia, w szczególności:

i.   Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań Przedstawiciela.
ii.   Wybór Przedstawiciela Stowarzyszenia na następną kadencję.
iii.   Podejmowanie uchwał o zmianie Regulaminu.
iv.   Określanie głównych kierunków rozwoju i działań Stowarzyszenia.
v.   Ustalanie rocznego planu działalności.
vi.   Uchwalanie wysokości składki członkowskiej oraz zasad jej wpłacania. "

na
"1.Najwyższą władzą Stowarzyszenia jest Zarząd, który decyduje i rozstrzyga wszelkie sprawy, jakie uzna za ważne dla działalności Stowarzyszenia, w szczególności:

i.   Rozpatrywanie i przyjmowanie sprawozdań z aktualnych przedsięwzięć.
ii.   Podejmowanie uchwał o zmianie Regulaminu.
iii.   Określanie głównych kierunków rozwoju i działań Stowarzyszenia.
iv.   Ustalanie rocznego planu działalności.
v.   Uchwalanie wysokości składki członkowskiej oraz zasad jej wpłacania. "



pkt.14.2 <- do kasacji

pkt. 16.1
"koordynuje Przedstawiciel"
na
"koordynuje Zarząd lub osoba wyznaczona do realizacji danego projektu"

pkt. 16.2
"2. Kadencja Przedstawiciela trwa jeden rok. "
na
"2. Kadencja Przedstawiciela trwa zależnie od czasu realizacji projektu oraz wyznaczony okres sprawozdawczy po zakończeniu działań. "
np.: był projekt na 6 miechów, projekt został zakończony i został ustalony czas 3 miesięcy na sprawozdania z działania tego projektu.

pkt. 16.3
"3. Przedstawiciel reprezentuje Stowarzyszenie w sprawach formalnych i w kontaktach. "
na
"3. Reprezentacją Stowarzyszenia w sprawach formalnych reprezentuje Zarząd lub osoba do tego wyznaczona "


pkt. 16.4
"4. Przedstawiciel ma za zadanie przechowywanie środków finansowych Stowarzyszenia. "
na
"4. Za przechowywanie środków finansowych Stowarzyszenia oraz ich rozliczanie odpowiedzialny jest Skarbnik powołany podobnie jak Zarząd w jawnych wyborach. "



W tym rozdziale trzeba dodać info o:
1. Jak wybierany jest zarząd i komisja rewizyjna
2. Na jak długo wybierany pkt.1
3. Kiedy można odwołać kogoś na stanowisku lub cały zarząd lub komisję rewizyjną

G

Należy też przewidzieć możliwość uczestnictwa on-line w formie telekonferencji. To jest przetwarzanie rozproszone, my również jesteśmy rozproszeni po świecie. Jeśli dowiem się w połowie urlopu na Wyspach Kanaryjskich, że mam przylecieć do Polski trzy dni wcześniej niż zamierzałem... to zgadnij co zrobię ...
Tak poważniej, ta sprawa powinna być wyraźnie unormowana w statucie.


       

Troll81



Lukullus

moze chcecie na wzór statut lubu sportowego, którego jestem "członkiem". Takze organizacja Non profit. wiele ciekawych punktów mozna z tego wyciągnąć 
http://czterokulturowi.com/pliki/statut.pdf


http://waypoint.com.pl

Troll81


goofyx

@G: No to zaproponuj konkretną treść punktu do statusu ,- oczywiście pomysł popieram dwoma ręcami i nogami ;) Tylko z tego co wiem w takim przypadku potrzeba softu do nagrywania takiej konferencji oraz utrzymywania historii czatu itp <- to raczej nie problem.

@Lukullus: dzięki za propozycję oblukamy.

Pigu

telekonferencja to dobry pomysł jest

Pantarhei

Parę uwag.

Podobnie jak w spółkach kapitałowych, spółdzielniach, samorządach to WALNE ZGROMADZENIE (członków, udziałowców, akcjonariuszy) JEST NAJWYŻSZĄ WŁADZĄ (art. 11 prawo o stowarzyszeniach). Zarząd reprezentuje stowarzyszenie i prowadzi jego bieżące sprawy. Tego charakteru i stosunku władzy w organach nie można zmieniać. Sąd Rejestrowy może z tego powodu odmówić rejestracji. (piszę to głównie odnośnie treści statutu w wątku "całość").

Tak w ogóle to trochę się pogubiłem i nie wiem, co jest najaktualniejszą wersją statutu - to co jest w tym wątku czy w wątku "Całość"?

Co do zagadnienia telekonferencji... Trzeba się nad tym głębiej zastanowić. Jak przyjmuje się w nauce, uchwały organów stowarzyszenia są czynnościami prawnymi (przynajmniej te, które wywołują skutki prawne). By świadomie dokonać czynności prawnej należy wyrazić swoją wolę. Tylko czasami wyrażenie woli musi nastąpić w szczególnej formie (pisemnej, notarialnej), więc w zasadzie telekonferencja, mail, gg itp. nie powinny być problemem. Jednak każdemu, kto miały kierować takim stowarzyszeniem, poradziłbym by uchwały po ich podjęci w "luźnej formie" były ex post potwierdzane pisemnie np. w formie listów poleconych wysyłanych przez głosujących do organu nadzorującego.




W związku z powyższym, wnoszę o przyznanie mi renty inwalidzkiej drugiej grupy.

Pantarhei

Krótki komentarz.

Art. 11.
1. Najwyższą władzą stowarzyszenia jest walne zebranie członków. W sprawach, w których statut nie określa właściwości władz stowarzyszenia, podejmowanie uchwał należy do walnego zebrania członków.

2. Statut może przewidywać zamiast walnego zebrania członków zebranie delegatów lub zastąpienie walnego zebrania członków zebraniem delegatów, jeżeli liczba członków przekroczy określoną w statucie wielkość. W takich przypadkach statut określa zasady wyboru delegatów i czas trwania ich kadencji.


3. Stowarzyszenie jest obowiązane posiadać zarząd i organ kontroli wewnętrznej.



Organy stowarzyszenia. 

Ustawa Prawo o stowarzyszeniach przyjmuje specyficzne rozwiązanie dotyczące powoływania organów stowarzyszenia. Organy są powoływane już po zarejestrowaniu stowarzyszenia, a funkcje organizacyjne związane z tworzeniem stowarzyszenia pełni komitet założycielski. Takie rozwiązanie ma pewne uzasadnienie teoretyczne, gdyż przed zarejestrowaniem nie możemy jeszcze mówić o organach stowarzyszenia, gdyż te mogą skutecznie działać, gdy:

1) ustawa lub statut przewidują ich istnienie,

2) osoba prawna istnieje,

3) zostały faktycznie obsadzone.

Jednakże należy dążyć do odpowiednio wczesnego powoływania organów, bowiem osoba prawna, jaką jest stowarzyszenie, nie będzie mogła działać. Komitet założycielski nie może być uznany za organ. Natomiast nie ma przeszkód, aby osoby tworzące komitet założycielski weszły później w skład organów. Zasadniczo komitet założycielski powinien przestać działać w momencie zarejestrowania stowarzyszenia.

Ustawa w  art. 19 przewidywała miesięczny termin na zawiadomienie sądu rejestrowego i organu nadzorczego o wyborze zarządu, o jego składzie, miejscu zamieszkania członków oraz wskazanie adresu siedziby stowarzyszenia. Sąd rejestrowy nie był obowiązany do badania w postępowaniu rejestrowym zgodności z przepisami prawa uchwał organów stowarzyszenia w przedmiocie podlegającym rejestracji zmian w składzie zarządu, w szczególności co do zgodności tych uchwał z dotychczasowym statutem [Postanowienie SN z 13 maja 1993 r.,  I PRN 36/93 , OSNCP 1994, nr 2, poz. 41.].

Zarząd, podobnie jak członkowie komitetu założycielskiego, jest wpisywany do rejestru stowarzyszenia. W księdze rejestrowej należy wskazać, którzy członkowie zarządu mają ograniczoną zdolność do czynności prawnych. Organy te jednak, jako obligatoryjne, powinny być wpisane do rejestru.

Ustawa Prawo o stowarzyszeniach przewiduje trzy obligatoryjne organy:

1) walne zebranie członków (walne zebranie delegatów),

2) organ kontroli,

3) zarząd.

Inaczej więc jak w przypadku fundacji , przyjęto wielość obligatoryjnych organów. Oczywiście, mogą być powoływane organy fakultatywne. Powołanie ich powinno wynikać ze statutu stowarzyszenia.

Najwyższą władzą stowarzyszenia jest walne zebranie. Organ ten nie jest organem kadencyjnym, tzn. nie tylko nie jest powoływany na określony czas, ale w ogóle nie podlega powołaniu. Wszyscy członkowie stowarzyszenia po jego zarejestrowaniu tworzą ten organ. Ustawa Prawo o stowarzyszeniach milczy na temat zasad działania tego organu, jego kompetencji itp. Ustawa zawiera jedynie zapis, że w sprawach, w których statut nie określa właściwości stowarzyszenia, podejmowanie uchwał należy do walnego zebrania członków. Przyjęto więc zasadę domniemania kompetencji, o której była mowa, ale odwróconą w stosunku do klasycznych rozwiązań przyjmowanych w innych osobach prawnych. Tam z reguły zasada domniemania kompetencji dotyczy organu zarządzająco-reprezentującego, a nie organu uchwałodawczego, jakim w tym przypadku jest walne zebranie członków.

W przypadku działania walnego zebrania, realizowana jest w pełni forma demokracji bezpośredniej. Jeżeli liczba członków stowarzyszenia przekroczy określoną w statucie wielkość, statut może przewidywać zamiast walnego zebrania członków - zebranie delegatów, albo też zastąpienie walnego zebrania członków zebraniem delegatów. W pierwszym przypadku chodzi o sytuację jedno- lub wielokrotnego, ale nie trwałego zastąpienia walnego zebrania członków zebraniem delegatów, a więc realizację formy demokracji pośredniej. W drugim przypadku - o trwałe zastąpienie jednego organu, tj. walnego zebrania innym organem: walnym zebraniem delegatów. W przypadku podjęcia takich decyzji, statut musi określać zarówno zasady wyboru delegatów, jak i czas trwania ich kadencji. W momencie zastąpienia walnego zebrania członków zebraniem delegatów, może dochodzić do pewnych zmian w funkcjonowaniu tych organów (np. kadencyjność). Zmiany te mogą się również wiązać ze zmianą zakresu kompetencji tych organów. W tej sprawie decydujące znaczenie ma statut stowarzyszenia.


Walne zebranie stowarzyszenia (zebranie delegatów) jest organem kolegialnym, który decyzje podejmuje w formie uchwał. Przy podejmowaniu uchwał obowiązuje (jak w każdym organie kolegialnym) zasada majoryzacji, polegająca na tym, że wola większości decyduje wbrew woli mniejszości. Wszelkie kwestie dotyczące quorum , określenia większości głosów potrzebnej do podjęcia uchwały, innych zasad podejmowania uchwał, częstotliwości posiedzeń itp., wynikać muszą bezpośrednio ze statutu stowarzyszenia. Wszelkie istotne dla stowarzyszenia kwestie powinny być regulowane w statucie, gdyż ten jest składany do rejestru stowarzyszeń [ ,,Prawo do interpretowania przepisów statutu stowarzyszenia służy przede wszystkim jego władzom i organom, zaś do kompetencji nadzorujących działania stowarzyszenia organów administracji i niezawisłych sądów należy ocena, czy interpretacja przyjęta przez organy stowarzyszenia odpowiada obowiązującemu prawu, czy praktyka stosowania przepisów statutu przez stowarzyszenie nie prowadzi do sytuacji, których prawo zaakceptować nie może." — Postanowienie SN z 11 października 1995 r., I PRN 28/95 , OSNAPiUS 1996, nr 11 poz. 163 z glosą T. Flemming-Kuleszy, ,,Palestra" 1996, nr 7–8, s. 242.]. Nie ma również przeszkód, aby konkretyzacja zasad działania walnego zebrania znajdowała się w uchwałach lub w aktach niższej rangi niż statut, w szczególności w regulaminie organizacyjnym stowarzyszenia czy w regulaminie pracy walnego zebrania (będące też uchwałami walnego zebrania).

Wydaje się, że stowarzyszenia winny zwrócić baczną uwagę na powyższą kwestię, w przeciwnym bowiem razie może dojść do istotnych utrudnień w ich działalności.

Drugim organem, który przewiduje ustawa, jest organ kontroli wewnętrznej. Prawo o stowarzyszeniach jest w odniesieniu do tego organu bardzo enigmatyczne i w innych przepisach w ogóle się do tego organu nie odnosi. Przyjąć więc należy, że zasady działania organu kontroli wewnętrznej powinny być uregulowane w statucie. Dotyczy to zarówno nazwy, kompetencji, sposobu funkcjonowania (tj. kadencyjności, zasad podejmowania uchwał, relacji do innych organów, liczebności, składu). Organem kontroli wewnętrznej może być więc komisja rewizyjna, rada rewizyjna, zespół kontrolny itp. Istotne z punktu widzenia działania stowarzyszenia jest określenie wzajemnych relacji i kompetencji między organem kontroli a pozostałymi organami. Ustawa wyraźnie określa ten organ jako organ kontroli. Nie użyto tu sformułowania ,,organ nadzoru" . Ma to określone implikacje, które wiążą się z zakresem uprawnień tego organu. Otóż zasadniczo przyjąć należy, że kontrola polega na prawie wglądu w czyjąś działalność oraz ewentualnym żądaniu informacji i wyjaśnień, i tym różni się od nadzoru, że w jej ramach nie mogą być podejmowane decyzje wiążące dla kontrolowanego, tak jak ma to miejsce w przypadku nadzoru.

Kontrola dokonywana przez powołany do tego organ ma charakter kontroli wewnętrznej. Dotyczyć powinna przede wszystkim przestrzegania postanowień statutu, finansów stowarzyszenia, ewentualnie prowadzonej przez stowarzyszenie działalności gospodarczej. Tak jak w przypadku walnego zebrania, wszelkie reguły działania tego organu powinny wynikać ze statutu lub konkretyzujących statut uchwał walnego zebrania, regulaminów itp.

Zarząd jest kolejnym obligatoryjnym organem stowarzyszenia. Również w stosunku do tego organu ustawodawca zastosował dość wyjątkowe rozwiązania. Brak jest bowiem ogólnej normy, jaką przewidują akty dotyczące innych osób prawnych, mianowicie ogólnego określenia kompetencji - ,,Zarząd kieruje (prowadzi sprawy) i reprezentuje stowarzyszenie" . Pośrednio można wprowadzić taką ogólną regułę, jednakże interpretacja art. 10 ust. 1 pkt 6  w zw. z art. 11 ust. 1 zd. 2, może rodzić wątpliwości. Czy zapisy te są przypadkowe, czy też stowarzyszenie należy traktować z tego punktu widzenia jako specyficzną osobę prawną? Wykładnia przepisów ustawy nie powinna prowadzić do takich wniosków. Przenoszenie akcentów w zakresie kompetencji poszczególnych organów jest dopuszczalne.

Mimo braku stosownych zapisów przyjąć należy, że zarząd ma za zadanie kierowanie (prowadzenie spraw, zarządzanie) stowarzyszeniem i jego reprezentację. Potwierdza to pośrednio art. 36 ust. 1 ustawy i wynika to z ogólnych zasad działania organów osoby prawnej. Zarząd nie korzysta jednak z domniemania kompetencji, które przysługuje walnemu zebraniu członków. Należy ocenić to negatywnie, bowiem możliwości zwoływania walnego zebrania członków są ograniczone. Dlatego też trudno sobie wyobrazić praktyczną możliwość realizowania wszelkich spraw, w których statut nie określił właściwości władz stowarzyszenia. W związku z tym należy postulować, aby określając kompetencję zarządu, zastosować formułę ,,kieruje i reprezentuje" , gdyż zakres tych spraw wiąże się z bieżącą działalnością stowarzyszenia, a ewentualne sprawy, które miałyby być podjęte przez walne zebranie członków mogą dotyczyć istotnych (dużej wagi) spraw dla stowarzyszenia, a nie realizują spraw codziennych.

Kompetencje zarządu stowarzyszenia zostały określone (a właściwie nie określone) - jak to już stwierdzono - specyficznie. Ponadto posłużono się metodą konkretyzacji niektórych kompetencji zarządu ( art. 20–21 ). W szczególności zarząd ma obowiązek w ciągu miesiąca zawiadomić sąd rejestrowy i organ nadzorczy o wyborze, działaniu, miejscu zamieszkania członków oraz wskazać adres siedziby stowarzyszenia. Odpowiednio w wyniku zmian w składzie zarządu i adresu siedziby, zarząd ma obowiązek zawiadomić wyżej wymienione organy. Zarząd ma ponadto obowiązek zawiadomić sąd rejestrowy o zmianie statutu.

Wobec podobnych zasad działania zarządu stowarzyszenia do takich działań zarządu fundacji (przy uwzględnieniu wskazanych odrębności), zastosowanie mogą mieć uwagi zawarte w części poświęconej zarządowi fundacji - zob. omówienie do art. 10 ustawy o fundacjach.

W związku z powyższym, wnoszę o przyznanie mi renty inwalidzkiej drugiej grupy.

goofyx

Cytat: Pantarhei w 05 Październik 2010, 09:15
Parę uwag.

Podobnie jak w spółkach kapitałowych, spółdzielniach, samorządach to WALNE ZGROMADZENIE (członków, udziałowców, akcjonariuszy) JEST NAJWYŻSZĄ WŁADZĄ (art. 11 prawo o stowarzyszeniach). Zarząd reprezentuje stowarzyszenie i prowadzi jego bieżące sprawy. Tego charakteru i stosunku władzy w organach nie można zmieniać. Sąd Rejestrowy może z tego powodu odmówić rejestracji. (piszę to głównie odnośnie treści statutu w wątku "całość").

Tak w ogóle to trochę się pogubiłem i nie wiem, co jest najaktualniejszą wersją statutu - to co jest w tym wątku czy w wątku "Całość"?

Co do zagadnienia telekonferencji... Trzeba się nad tym głębiej zastanowić. Jak przyjmuje się w nauce, uchwały organów stowarzyszenia są czynnościami prawnymi (przynajmniej te, które wywołują skutki prawne). By świadomie dokonać czynności prawnej należy wyrazić swoją wolę. Tylko czasami wyrażenie woli musi nastąpić w szczególnej formie (pisemnej, notarialnej), więc w zasadzie telekonferencja, mail, gg itp. nie powinny być problemem. Jednak każdemu, kto miały kierować takim stowarzyszeniem, poradziłbym by uchwały po ich podjęci w "luźnej formie" były ex post potwierdzane pisemnie np. w formie listów poleconych wysyłanych przez głosujących do organu nadzorującego.
Dokładnie tak myślałem <- gg, a potem pisemko z podpisem <- inaczej żadna kontrola nie przejdzie bez takich papierków.

goofyx

Cytat: Pantarhei w 05 Październik 2010, 09:16
Krótki komentarz.
Krótki to on nie był ;)
hmm, po przeczytaniu tego posta stwierdzam, że musiałem źle zrozumieć teksty itp te co ja czytałem.
Ja zrozumiałem, że w Stow. nie rejestrowanym rzeczywiście walne zgromadzenie "rządzi", a w stow. rejestrowanym (a takim chcemy być) to zarząd "rządzi" bo on odpowiada i jego po sądach będą włóczyć w razie czego <- choć nie tylko zarząd , bo komisję rewizyjną też.
Osobiście czuję się nie co zagubiony w tej chwili.
No chyba, że chcemy stow. nie rejestrowanego tak jak jest PPB.



ps.: W razie czego dlaczego zarząd ma mieć problemy za decyzje walnego zgromadzenia?
ps1.: No chyba, że coś pomieszałem <- jeśli tak to z góry przepraszam.

Pantarhei

Zarząd rządzi ale najwyższą władzą "ustawodawczą" jest walne zgromadzenie czyli wszyscy członkowie.

Analogicznie - Najwyższą władzą RP jest naród, który wybiera swoich przedstawicieli - parlament, który uchwala ustawy, a ustawy wykonuje rząd.

Rząd najczęściej proponuje sejmowi treść ustaw. I u nas powinno być podobnie tj. Zarząd powinien proponować treść uchwał Walnemu zgromadzeniu, poddawać je pod dyskusję i do ewentualnego zaakceptowania.

Jak się zarządowi (poszczególnym jego członkom) nie będą podobały decyzje WZ to zawsze może zrezygnować i nie będzie za nie odpowiadał (co warto wpisać do statutu).

Ps. To co jest w tym komentarzu to nie jest biblia i można sobie zasady funkcjonowania stowarzyszenia kształtować samemu jednak nie można łamać ogólnych zasad stanowiących o tym czym jest i do czego służy coś takiego jak stowarzyszenie.
W związku z powyższym, wnoszę o przyznanie mi renty inwalidzkiej drugiej grupy.

Pantarhei

Jeszcze jedno. Sorry za dublowanie.

Kim właściwie ma być "Przedstawiciel". Wydaje mi się ze jego kompetencje będą dublowały się z kompetencjami zwykle należącymi do zarządu. Może więc nazwijmy go po prostu "Prezesem zarządu".
W związku z powyższym, wnoszę o przyznanie mi renty inwalidzkiej drugiej grupy.

goofyx

Cytat: Pantarhei w 05 Październik 2010, 10:00
Jeszcze jedno. Sorry za dublowanie.

Kim właściwie ma być "Przedstawiciel". Wydaje mi się ze jego kompetencje będą dublowały się z kompetencjami zwykle należącymi do zarządu. Może więc nazwijmy go po prostu "Prezesem zarządu".
Tylko to nie koniecznie będzie ta osoba.
Tutaj chodzi o sytuację np.: Stow. zaczyna akcję ulotkową i budowy serwerowni (przykład czysto teoretyczny).
Wiadomo, że jedna osoba (wiadomo że oprócz stow. każdy ma pracę, swoje zajęcia, rodziny itp) może nie być w stanie kierować wszystkim, więc powołuje się Przedstawiciela/kierownika projektu/koordynatora dla akcji ulotkowej i drugą do budowy serwerowni i to one odpowiadają za dany projekt i składają raporty zarządowi i WZ <- mam nadzieję, że rozjaśniłem tą kwestię?
Określenie "Przedstawiciel" jest rzeczywiście mało precyzyjne, mój błąd.

Troll81

Jeszcze trochę i zaczniemy tworzyć partie....

Pantarhei

Acha. Rozumiem.

Najlepiej żeby do kompetencji zarządu należało udzielanie pełnomocnictwa określonej osobie do dokonania działań w ściśle określonych kwestiach. Fajna sprawa z tym przedstawicielem.
W związku z powyższym, wnoszę o przyznanie mi renty inwalidzkiej drugiej grupy.

goofyx

Cytat: Pantarhei w 05 Październik 2010, 10:17
Acha. Rozumiem.

Najlepiej żeby do kompetencji zarządu należało udzielanie pełnomocnictwa określonej osobie do dokonania działań w ściśle określonych kwestiach. Fajna sprawa z tym przedstawicielem.
Koordynator będzie miał odpowiednie możliwości, żeby każdej decyzji np.: przy wyborze sprzętu A i B nie prosić o decyzje zarządu i WZ, albo wybór drukarni dla ulotek itp itd