Aktualności:

W MEDIA znajdziesz grafiki, banery i avatary

Menu główne

Boinc na PS3

Zaczęty przez goofyx, 17 Wrzesień 2010, 08:18

goofyx

Jak dobrze wiemy na PS3 możemy liczyć boinc na 2 sposoby:
1. Kilka projektów ma aplikacje na OS z PS3
2. Można postawić Yellow Dog Linux (czy jakoś tak) i liczyć projekty linuksowe

Wie ktoś może jak to wygląda punktowo?
Z tego co wyczytałem to w Folding@Home WU liczy się 8h i przemieli więcej danych niż PC, ale mają obniżoną punktację dla PS3.
A pozostałe projekty?

Pytam z ciekawości <- przykładowo po co kupować kompa za 3 tyś jak konsola za 1-1,5tyś ma podobno większą wydajność na CPU niż w pc.
Może ktoś liczy na PS3?

goofyx

Wow.
Przeglądając fora itp natknąłem się na następujące porównanie

Xbox | CPU: 1.5 GFLOPS | GPU: 5.8 GFLOPS | Combined: 7.3 GFLOPS
Xbox360 | CPU: 115 GFLOPS | GPU: 240 GFLOPS | Combined: 355 GFLOPS
Dreamcast | CPU: 1.4 GFLOPS | GPU: 0.1 GFLOPS | Combined: 1.5 GFLOPS
Wii | CPU: 60 GFLOPS | GPU: 1 GFLOPS | Combined: 61 GFLOPS
PS2 | CPU: 6 GFLOPS | GPU: 0 GFLOPS | Combined: 6 GFLOPS
PS3 | CPU: 218 GFLOPS | (GPU: 1800 GFLOPS) | (Combined: 2018 GFLOPS)


Ciut mnie przytkało.
CPU w PS3 ma 218GFLOPS <- mój i7 930 @4.0GHz ma w sumie ok.50-55GFLOPS.
Czy nie uważacie, że opłaca się kupić PS3 pod Boinca zamiast PC?
Jak se pomyśle, że teoretycznie PS3 przerabiałby WU ok.4 razy szybciej od mojego Spider1 <- to włosy dęba stają.
A PS3 można kupić już od ok.800zł <- a za zestaw z i7 930 trzeba wychaczyć co najmniej 2tyś.
Co wy na to? <- zamiast kupować kolejną 5970 kupie sobie 2-3 x PS3 ;)
Chyba, że ze złej strony na to patrzę????

Krzysiak

A jak wygląda sprawa z oprogramowaniem tak z ciekawości ?

I tak w temacie :
The US Air Force Purchased 2,200 PlayStation 3 Consoles

http://news.softpedia.com/news/The-US-Air-Force-Purchased-2-200-PlayStation-3-Consoles-127848.shtml


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

Troll81

PS3 bardzo się opłaca.... pytanie czy będa na nią projekty interesujace....

Krzysiak

No niby można opalić na PS3 każdy który działa pod Linuksem na CPU


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

goofyx

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 17 Wrzesień 2010, 23:48
No niby można opalić na PS3 każdy który działa pod Linuksem na CPU
Dokładnie o tym myślałem <- Jest linuks na PS3 <- a na linuksa jest sporo projektów.

Kret_polny

A Sony czasem nie zablokowało możliwości instalacji Linuxa w nowszych softach?

Troll81

ale niekoniecznie na tę architekturę proca....

Krzysiak

Cytat: Troll81 w 18 Wrzesień 2010, 00:14
ale niekoniecznie na tę architekturę proca....
Ale chyba to zostało cofnięte

Tak na szybkiego projekty na PS3
Yoyo@home
primaboinca
PrimeGrid


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

goofyx

Cytat: Kret_polny w 18 Wrzesień 2010, 00:14
A Sony czasem nie zablokowało możliwości instalacji Linuxa w nowszych softach?
Softy nowsze niż 4850 mają niby zabezpieczenie <- ale konsole w sklepach najczęściej softy starsze <- i nie musisz robić aktualizacji pokupnie tylkomożna postawić linucha.

Cytat: Krzysiak_PL_GDA w 18 Wrzesień 2010, 00:25
Cytat: Troll81 w 18 Wrzesień 2010, 00:14
ale niekoniecznie na tę architekturę proca....
Ale chyba to zostało cofnięte

Tak na szybkiego projekty na PS3
Yoyo@home
primaboinca
PrimeGrid
Zgadza się, te projekty mają aplikację na oryginalny soft PS3 <- z tego co czytałem architektura proca nie ma znaczenia <- ten linuch na PS3 sprawia że softy na zwykłe proce chodzą na PS3 <- dlatego zastanawiam się jak to jest z punktacją i  czy rzeczywiście softy z x86 na tym id.

Troll81

jakoś nie widzę tego by soft napisany na architekturę x86 ruszył na procesorze Cell. Chyba ze jest jakiś tryb emulacji. Pytanie jak wtedy wygląda wydajność.....

goofyx

Cytat: Troll81 w 19 Wrzesień 2010, 11:59
jakoś nie widzę tego by soft napisany na architekturę x86 ruszył na procesorze Cell. Chyba ze jest jakiś tryb emulacji. Pytanie jak wtedy wygląda wydajność.....
Jak tylko znajdę jakieś info o PS3 z linuchem i punkty Boinc  to dam znać <- nie znalazłem jeszcze :(
Jest to stosunkowo młody temat.

JaRa

Tylko do tych konsol to chyba trzeba od razu dokupić zestaw do reballingu proca :) żeby żaden YLOD nie był straszny  XD



Puma

Przerabia jedno WU 6 h z hakiem--pomagam w tym w czym zawsze chciałem pomóc : ) Przydałaby się pomoc w Folding@Home  nie wiem ile jeszcze mój PS3 pozipie : / Jak coś to numer Teamu 89253.

Cyfron

a to co się dzieje tej konsoli ?

TERVEPERKELE

.
A możesz "odwalić" sie od mojego avatarka - że tak powiem.

Puma

Już się robi  :) sorka nie zauważyłem.

Puma

Nic się konsoli nie dzieje tylko nie mam zaufania do konsoli jak mają mieć zastosowanie do długotrwałego podłączenia. Co parę dni wyłączam do schłodzenia.

Szopler

Takie chłodzenie i grzanie jest bardziej szkodliwe niż stała temperatura (nawet wysoka).

goofyx

Cytat: Puma w 19 Wrzesień 2010, 17:15
Przerabia jedno WU 6 h z hakiem--pomagam w tym w czym zawsze chciałem pomóc : ) Przydałaby się pomoc w Folding@Home  nie wiem ile jeszcze mój PS3 pozipie : / Jak coś to numer Teamu 89253.
Znaczy liczysz Foldinga na PS3?
Jak to wychodzi punktowo <- o ile lepiej od zwykłego PC z CPU?

TERVEPERKELE

Cytat: Puma w 19 Wrzesień 2010, 20:55
Już się robi  :) sorka nie zauważyłem.


OK, powodzenia.

Krzysiak

Cytat: goofyx w 20 Wrzesień 2010, 07:57
Cytat: Puma w 19 Wrzesień 2010, 17:15
Przerabia jedno WU 6 h z hakiem--pomagam w tym w czym zawsze chciałem pomóc : ) Przydałaby się pomoc w Folding@Home  nie wiem ile jeszcze mój PS3 pozipie : / Jak coś to numer Teamu 89253.
Znaczy liczysz Foldinga na PS3?
Jak to wychodzi punktowo <- o ile lepiej od zwykłego PC z CPU?

To by wyjaśniało czemu mnie doganiasz  :)
i tylko na jednym kompie tak ciągniesz ?


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

Puma

Tak na jednym komputerze  -rzadko włączam grafikę a punktacja na PS3 nie jest wysoka raczej się liczy ilość przerobionych WU . FoldingHome nie jest projektem BOINC-a.

goofyx

Cytat: Puma w 22 Wrzesień 2010, 14:03
Tak na jednym komputerze  -rzadko włączam grafikę a punktacja na PS3 nie jest wysoka raczej się liczy ilość przerobionych WU . FoldingHome nie jest projektem BOINC-a.
No tak, ale im więcej przerobionych WU tym więcej punktów. Więc skoro PS3 przerabia więcej WU od PC to więcej kredytów dostaje <- pewnie z 5 razy więcej.

Puma

#24
Nie wiem czy mniej czy więcej --  ale w rankingu głównym liczy się ilość WU skończonych i oddanych w terminie  (oczywiście mowa o Folding@Home )  :book:

goofyx

W foldingu wu na ps3 maja obnizona punktacje, zeby  ci na PC nie plakali. Tak u nich na stronie jestdlatego wolalbym linucha postawic i np.:primaboinc liczyc.

Troll81


goofyx

Cytat: Troll81 w 24 Wrzesień 2010, 10:17
to licz :D
Jeszcze nie teraz <- na święta chciałbym kupić pierwszy PS3 <- jeśli rzeczywiście takiego kopa ma w liczeniu i punktacji to pewnie potem kupie kolejne.

PBT_marian_boss

Właśnie poprosimy o konkrety, jaki jest zysk w stosunku do PC.

Krzysiak

Jak coś ja przekonam się o tym najszybciej w listopadzie
Bo chyba wezmę PS3 w promocji w Playu  ;D


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

goofyx

Cytat: PBT_marian_boss w 24 Wrzesień 2010, 11:05
Właśnie poprosimy o konkrety, jaki jest zysk w stosunku do PC.
W praktyce jeszcze nie wiem, ale wystarczy porównać wydajność obliczeniową i7 930 @4GHz ma ok.50gigaFLOPS, a PS3 ma ponad 200gigaFLOPS <- czyli teoretycznie 4 razy więcej.

Troll81

pytanie jak ta moc wygląda gdy procesor cell emuluje x86....

Cyfron

czy ktoś z kamratów ma może PS3, która liczy jakiś projekt?
Jak jest tam z punktami?

O co chodzi - widzę, że uszkodzoną konsolę można wyszarpać za  drobne: http://allegro.pl/playstation-3-60gb-z-ylod-tanio-polecam-i1379483983.html (to teoretycznie można naprawić używając pasty termoprzewodzącej, wkrętaków oraz opalarki)

Może byłoby warto się pobawić?

sesef

w dnetc z tego co patrzyłem to wydajność wychodzi kolo GTX260-280

Cyfron

czyli taką konsole by się opłacało kupić, jeśli by się dało ją naprawić w miarę tanio  %)

Troll81

#35
http://www.ps3site.pl/forum/topic/23768-samodzielna-naprawa-ylod/

Krzysiak

Krok po kroku
http://community.eu.playstation.com/t5/PlayStation-3-Dyskusje-Og%C3%B3lne/Linux-na-Ps3-krok-po-kroku/td-p/8207469


>>Moja szczegółowa sygnatur<< %)                                      >> Spis moich odkrytych liczb pierwszych << :whistle:

jabu74 - ekspert

Witam

3,2GHz CELL w PS3 chociaż troszkę okrojony (wyłączona 1 z 8 jednostek SPE) jest b. wydajny. Kolesie z Fixstars przeportowali bibliotekę OpenCV na CELL i okazało się, że CELL przy obróbce grafiki jest od 6-27x wydajniejszy niż 2-rdzeniowy 2,4GHz C2D intela

Pozdrawiam

Troll81

bo C2D nigdy nie był tworzony z myślą o obróbce grafiki. od tego w PC są karty graficzne :D

jabu74 - ekspert

Kolego CELL też nie był tworzony tylko do obróbki grafiki