Podstawowe ustalenia

Zaczęty przez Rysiu, 29 Wrzesień 2010, 19:48

Rysiu

Jest wizja zaproszenia gości z zagranicy. Sama organizacja wnosi ze sobą sporo problemów.

W jakim języku będzie wszystko prowadzone? Jeżeli będą goście z innych krajów to angielski jest wymagany. Jak wyglądają konferencje wielojęzyczne: prowadzone w kilku językach? Sam angielski może okazać się trochę "ciężki" - zresztą całość chyba nie jest kierowana tyko do doktorów/profesorów, a także dopiero "adeptów nauk" i ludzi ciekawych różnych problemów.

Niestety o ile się domyślam ilość miejsc w największej auli jest skończona, a raczej jeżeli przyjadą ludzie wykładający na Uczelniach nie tylko w Polsce to z zapełnieniem nie będzie problemu.

Kto ma pierwszeństwo w uczestnictwie?

Wcześniej chyba niezbędna będzie rejestracja na stronie internetowej. Taki system rejestracji to pikuś (mogę sam go napisać) a nasz własny chyba najlepszy będzie.

Cyfron

Zanim zaczniemy otwierać zapisy, trzeba wymyślić przynajmniej plan ramowy tego, co będzie na konferencji i już mieć pomysły na to co się dzieje.

Z wielojęzycznością - można zrobić tak, że np jakieś bloki tematyczne byłyby oznaczone w materiałach konferencyjnych i na stronie, że są po angielsku, a pozostałe normalnie po polsku.

Rysiu

Cytat: Cyfron w 29 Wrzesień 2010, 19:57
Zanim zaczniemy otwierać zapisy, trzeba wymyślić przynajmniej plan ramowy tego, co będzie na konferencji i już mieć pomysły na to co się dzieje.
Ae tutaj raczej bez wcześniejszej rejestracji się nie obejdzie - może przyjść więcej osób niż jest miejsc. Są takie systemy na jakichś portalach (kiedyś rejestrowałem się tak na konferencję) ale napisać własny to chwilka.

Cytat: Cyfron w 29 Wrzesień 2010, 19:57
Z wielojęzycznością - można zrobić tak, że np jakieś bloki tematyczne byłyby oznaczone w materiałach konferencyjnych i na stronie, że są po angielsku, a pozostałe normalnie po polsku.
I to nie jest głupi pomysł.


Do tego można zrobić przekaz obrazu wideo online. Pewnie spore byłyby wymogi co do łącza ale każdy mógłby obejrzeć całość albo wybrane momenty w Internecie.

Cyfron

Albo co ciekawsze rzeczy zarejestrować kamerka/kompem/aparatem i potem na stronei umiescic.

A jakby ludzi bylo na prawde duzo, to mozna podzielic zajecia na sekcje i niech odbywaja się równolegle 2 bloki w tym samym momencie w dwoch salach :)

Rysiu

Cytat: Cyfron w 29 Wrzesień 2010, 20:54
Albo co ciekawsze rzeczy zarejestrować kamerka/kompem/aparatem i potem na stronei umiescic.
Taki "raport" z konferencji przydałoby się dać "tak czy siak". Chodziło mi bardziej o transmisję na żywo.

Cytat: Cyfron w 29 Wrzesień 2010, 20:54
A jakby ludzi bylo na prawde duzo, to mozna podzielic zajecia na sekcje i niech odbywaja się równolegle 2 bloki w tym samym momencie w dwoch salach :)
Można ale pewnie trochę osób chciałoby wszystko zobaczyć  XD :attack:

Cyfron

Cytat: Rysiu w 29 Wrzesień 2010, 20:59
Można ale pewnie trochę osób chciałoby wszystko zobaczyć  XD :attack:

Ale niestety, jeśli będzie za dużo ludzi to i tak nie zobaczą, a wtedy (przez ilość ludzi) spadnie prestiż konferencji, że ktoś tego nie ogarnął...

Rysiu

#6
Cytat: Cyfron w 29 Wrzesień 2010, 21:06
Ale niestety, jeśli będzie za dużo ludzi to i tak nie zobaczą, a wtedy (przez ilość ludzi) spadnie prestiż konferencji, że ktoś tego nie ogarnął...
Niestety może tak być. To wyjdzie przy ustalaniu harmonogramu - teraz za wcześnie aby o tym mówić.

Każda z Uczelni, która jest tutaj u nas "potencjalną kandydatką" posiada takie zaplecze, że umożliwia wykłady "równoległe".

To wyjdzie z czasem...

PS. Ale chyba faktycznie to by taka "masówka" wyszła - prezentacje równoległe nie rozwiązują tego że np. a osób zechce iść na wykład na który może iść tylko b osób (a > b). Zamiast równoległych już lepiej całość rozciągnąć np. na dwa dni.

Cyfron

i ten sam wykład 2x ?

Może lepiej ograniczona liczba miejsc na dany wykład i zapisy internetowe/listowne/faxowe itd ?

Troll81

my na razie nie mamy nic a wy już sie obawiacie o kryzys urodzaju??

Cyfron

nie wiem jak Rysiu. ale ja należe do ludzi, którzy zakładają najgorsze scenariusze i starają się mieć ułożony plan, aby im zapobiec :)

Rysiu

Cytat: Cyfron w 29 Wrzesień 2010, 21:28
nie wiem jak Rysiu. ale ja należe do ludzi, którzy zakładają najgorsze scenariusze i starają się mieć ułożony plan, aby im zapobiec :)
Niestety ja mam podobnie - "niestety" bo w życiu jakoś zazwyczaj na tym zawsze cierpię  :ph34r:

krzyszp

A ja mam wrażenie, że na takie konferencje przyjeżdża zwykle 50-100 osób, rzadko więcej... Moim zdaniem "klęska urodzaju" to właśnie 100 osób
Dlatego, gwarantuje się miejsca dla zaproszonych, zarejestrowanych gości plus trochę "stojących" - oczywiście podczas wykładów, prelekcji...

Potem jeszcze jakiś bufet dla zaproszonych gości i to właściwie wszystko...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Troll81

#12
a ja widzę dzielenie skóry na niedźwiedziu który jeszcze w lesie buszuje :D Serio. najpierw wogóle wysondujmy czy uczelnia w Lublinie jest zainteresowana, jeśli nie to szukajmy gdzies indziej. Jak już będziemy mieli wstępną lokalizację to wtedy należy się zacząć martwic innymi problemami....

// Edit by Rysiu: Trollu na Boga - nie zaczynaj wątku z Uczelnią w tym miejscu, bo ludzie dalej go ciągną a to nie jest do tego wątek. Bym jakoś "przepiął" te posty ale jestem nowym modem i nie chcę się bawić bo jeszcze forum popsuję.

krzyszp

Zwracam uwagę jeszcze raz na problem lokalizacji. Oczywiście mogę mówić tylko za siebie, ale np. w moim przypadku przyjazd do Lublina jest praktycznie nie możliwy... Wiem, że mam wyjątkowo daleko, ale spróbujcie sprawdzić połączenia z Poznania, Wrocławia... Jak myślicie, dlaczego najwięcej szkół wyższych przypada na takie miejsca jak W-wa i Poznań? To właśnie dogodna lokalizacja, natomiast co do dzielenia skóry na niedźwiedziu... Trollu, moim zdaniem, my powinniśmy wybrać miasto, a dopiero jak dana uczelnia się nie zgodzi to powinniśmy szukać alternatywy.


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Rysiu

#14
Cytat: Troll81 w 29 Wrzesień 2010, 21:36
najpierw wogóle wysondujmy czy uczelnia w Lublinie jest zainteresowana, jeśli nie to szukajmy gdzies indziej.
Najpierw to musimy tutaj podjąć decyzję czy akceptujemy UMCS w Lublinie, bo nikt nie pójdzie się pytać jeżeli jutro możemy zmienić zdanie i powiedzieć, że wolimy Wrocław lub coś innego.



Wydaje mi się, że i tak musimy trochę poczekać - sporo osób jeszcze powinno się wypowiedzieć. To jednak bardzo istotna decyzja. Brakuje nawet mchl'a.

Troll81

Ja myślę że możemy wysłać zapytanie do wielu lokalizacji a potem zobaczymy czy w ogóle są chętne. Proponuję napisać do osób w danych miastach związanych z uczelniami i wysondować temat.

Rysiu

#16
Cytat: Troll81 w 29 Wrzesień 2010, 21:55
Ja myślę że możemy wysłać zapytanie do wielu lokalizacji a potem zobaczymy czy w ogóle są chętne. Proponuję napisać do osób w danych miastach związanych z uczelniami i wysondować temat.
Ja bym chciał uniknąć zadawania takich głupich pytań i jak rozmawiać to już konkretnie. Może trzy Uczelnie odpowiedzą Ci "OK" i co wtedy? Jedną sobie wybierzesz, a reszcie odpiszesz "Przepraszamy, wybraliśmy lepszego partnera"? Raczej tak się nie robi - zdecydujmy się na jedną i najwyżej jak odmówi to będziemy dalej celowali.

A co do wysyłania czegokolwiek to nie ma szans (wysłać to można kartkę świąteczną swojej babci) - my tutaj wybieramy tylko spośród takich Uczeni gdzie można coś osobiście zdziałać, bo wybór między takimi ma tylko sens.

Mori

Jak zakładacie najgorsze scenariusze to co zrobicie w momencie, gdy na daną prelekcję/wykład przyjdą 3-4 osoby?

Rysiu

Cytat: Mori w 29 Wrzesień 2010, 22:40
Jak zakładacie najgorsze scenariusze to co zrobicie w momencie, gdy na daną prelekcję/wykład przyjdą 3-4 osoby?
To raczej niemożliwe - więcej już będzie samych organizatorów.

Ale gdyby do tego doszło to ja proponuję schować się - zejść gdzieś do piwnicy / serwerowni, wejść do jakiejś szafy i udawać superkomputer :deadman: - humor mi dopisuje  XD

krzyszp

Nadal trzeba będzie ją przeprowadzić.
Ale poruszyłeś ważny problem.

Otóż, z obserwacji internetowych można wywnioskować, że podstawą jest marketing. Aby konferencja w ogóle odniosła jakiś sukces (mierzony wywołanym zainteresowaniem ideami BOINC), należy podjąć bardzo dużo działań, w skład których wchodzi np.... SEO (dla strony konferencji), dobrze przygotowany program, atrakcyjne i "chwytliwe" tematy prelekcji, itd.

Dlatego, moim zdaniem, należy się skontaktować z osobami prowadzącymi projekty i wysondowanie ich chęci wzięcia udziału w tym wydarzeniu. Inne działania także powinny być w miarę szczegółowo ustalone wcześniej, aby nie powstał problem "wąskiego gardła" w momencie konieczności powzięcia jakiejś decyzji. Niestety, specyfika działania forum mocno spowalnia wszelkie akcje, gdyż nie jest to dyskusja "na żywo". Z tego powodu wszelkie plany muszą uwzględniać ramy czasowe, w jakich jesteśmy w stanie reagować i dyskutować...

Dlatego, chociaż tego nie lubię, temat konferencji trzeba potraktować "marketingowo", a dla osób zapraszanych musi on być atrakcyjny - czyli powinien nie tylko mieć na celu propagowanie idei, ale także zawierać treści przydatne dla potencjalnych "sponsorów" dalszego rozwoju/upowszechnienia technik przetwarzania rozproszonego.


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Mori

Cytat: Rysiu w 29 Wrzesień 2010, 22:46To raczej niemożliwe - więcej już będzie samych organizatorów.
Ok, zatem co będzie, jak będziesz miał na sali organizatorów + 3-4 osoby? Jak wtedy będzie się czuł prelegent? Bo IMO ta sytuacja jest jednak bardziej prawdopodobna niż to, że będzie taki tłum, że aż na korytarzu będą musieli stać...

Troll81

Wtedy trzeba dać studentom na piwo :D przyjdą tłumnie i niezawodnie :D

krzyszp

Cytat: Troll81 w 29 Wrzesień 2010, 23:15
Wtedy trzeba dać studentom na piwo :D przyjdą tłumnie i niezawodnie :D
Ok, następna zbiórka, to nie SKB@P, tylko piwo dla studentów... A jak nie będzie potrzeba, to sami zużyjemy ;)


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Troll81

Zobowiązuję się kupić 10 piw :D

Rysiu

Cytat: Troll81 w 29 Wrzesień 2010, 23:21
Zobowiązuję się kupić 10 piw :D
Jak to wypali to chyba cała kadra B@P nie będzie wstanie przez tydzień po konferencji wejść na forum i napisać coś sensownego  XD

krzyszp

To ja z góry przepraszam za bzdury wypisywane przeze mnie w tym czasie  ;D


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

kempler

Znalazłem ciekawą stronę dotyczącą organizacji konferencji. Bardzo dużo materiałów. http://www.confero.pl/page.php/1/show/117 Także art z forum akademickiego: http://www.forumakad.pl/archiwum/2006/10/52_sztuka_organizacji_konferencji.html Jest się na czym wzorować.

Kury Nas pogryzą, Raptory zeżrą....

Rysiu

Zapoznałem się z informacjami - niczego innowacyjnego tam nie ma ale fakt, faktem dobrze mieć taką "ściągę".

goofyx

Cytat: Rysiu w 29 Wrzesień 2010, 20:05
Do tego można zrobić przekaz obrazu wideo online. Pewnie spore byłyby wymogi co do łącza ale każdy mógłby obejrzeć całość albo wybrane momenty w Internecie.
Łącze nie wydoli :(
Ale mam propozycję może nie on-line.
Po konferencji można udostępnić do ściągnięcie filmy z poszczególnych wykładów + jakieś wywiady z prowadzącymi + rozmowy z ludźmi <- to by była zachęta na następną konferencję.

Wiem, że to abstrakcja na przyszłość nie na teraz.
Co wy na to żeby przykładowo, którąś tak konferencje zorganizować w paru miejscach na raz <- znaczy w sensie...
Załóżmy jest 1000 chętnych, osobiście nie znam auli która to pomieści, chyba, że ktoś inny zna.
Można by podzielić konferencję na np.: 10 różnych miast (co wpłynęło by na pewno pozytywnie na zwiększenie ilości chętnych), w każdym mieście goście do wykładów, a wszystko połączone np.: telekonferencją?
tak, wiem ;) mówiłem, że abstrakcja, ale sami pomyślcie... przykładowo w waszym mieście ktoś organizuje taką konferencję to bez obrazy, ale ja nie mając zbytniego pojęcia o co chodzi to poszedłbym z samej ciekawości (w końcu mam pod nosem i nie muszę jechać na drugi koniec Polski 6-7h w np.: pociągu)

Cyfron

#29
Cytat: goofyx w 10 Listopad 2010, 18:17

Załóżmy jest 1000 chętnych, osobiście nie znam auli która to pomieści, chyba, że ktoś inny zna.

pierwsza z brzegu, co mi do głowy przyszło ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Auditorium_Maximum_Uniwersytetu_Jagiello%C5%84skiego

Troll81

Nagrywanie to świetny pomysł. Może od siostry wyciągnąłbym kamerkę....

Cyfron

ja teraz cisnę temat konferencji u mnie na uczelni, w której będę w komitecie organizacyjnym, więc później będę mógł służyć pomocą w organizowaniu tej.
Postaram się także na tej konferencji pojawić:)

krzyszp

Cytat: Troll81 w 10 Listopad 2010, 18:29
Nagrywanie to świetny pomysł. Może od siostry wyciągnąłbym kamerkę....
Kamerę to ja mam swoją...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

goofyx

Cytat: Cyfron w 10 Listopad 2010, 18:21
Cytat: goofyx w 10 Listopad 2010, 18:17

Załóżmy jest 1000 chętnych, osobiście nie znam auli która to pomieści, chyba, że ktoś inny zna.

pierwsza z brzegu, co mi do głowy przyszło ;)
http://pl.wikipedia.org/wiki/Auditorium_Maximum_Uniwersytetu_Jagiello%C5%84skiego
Fajniutka :)
UJ to chyba ma kompleksy jakieś;) Wszystko musi mieć największe :)


Cytat: krzyszp w 10 Listopad 2010, 19:13
Cytat: Troll81 w 10 Listopad 2010, 18:29
Nagrywanie to świetny pomysł. Może od siostry wyciągnąłbym kamerkę....
Kamerę to ja mam swoją...
Teoretycznie przydałoby się mieć kilka kamer <- najlepiej z rozdzielczością HD.
hmm, takie nagrania można by na youtuba wciepać :)

Rysiu

Cytat: goofyx w 10 Listopad 2010, 18:17
Załóżmy jest 1000 chętnych, osobiście nie znam auli która to pomieści, chyba, że ktoś inny zna.
Można by podzielić konferencję na np.: 10 różnych miast (co wpłynęło by na pewno pozytywnie na zwiększenie ilości chętnych), w każdym mieście goście do wykładów, a wszystko połączone np.: telekonferencją?
Nie wybiegajmy tak z fantazjami  XD Może niczego nam nie uda się zrobić  :deadman: