BOINC@Poland

Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Szukanie zaawansowane  

Aktualności:

W MEDIA znajdziesz grafiki, banery i avatary

Strony: [1]   Do dołu

Autor Wątek: [długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.  (Przeczytany 2664 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

StarExterminator

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil

Witam.

Przedstawię problem na przykładzie*:
Od niedawna projekt SIMAP korzysta z aplikacji HMMER która to relatywnie duże jednostki ( ~ 4-6 MB ) liczy w tempie ekspresowym ( ~ 4-6 min ). Mam ustawione pobieranie na zapas ( ~ 6h ). Problem polega na tym, że menadżer BOINC:
    :arrow: cały czas ciągnie nowe jednostki - ale to da się przeżyć ;-)
    :arrow: nie wysyła wykonanych jednostek - lista transferów wypełnia się ukończonymi jednostkami które ... czekają na wyschnięcie źródła jednostek do policzenia w projekcie SIMAP ;-)
"Przyczyną" jest to, że HMMER liczy mniej więcej tyle jednostek/min ile jest w stanie ściągnąć menadżer BOINC w tym samym czasie.

A teraz prawdziwa przyczyna:
BOINC (5.4.11) wrzuca wszystkie transfery do jednej listy. Na dokładkę obsługuje tą listę w pokraczny sposób:
    :arrow: transfery do wysyłki umieszcza na jej początku
    :arrow: po ukończeniu transferu następnym obsługiwanym transferem jest kolejny ( po ukończonym ) na liście ( a nie pierwszy )

Najlepszym rozwiązaniem były by dwie listy - jedna wysyłkowa druga odbiorcza działające niezależnie.
Innym rozwiązaniem ( które mogę sobie sam napisać ) to zmiana obsługi tej listy transferowej tak aby:
    :arrow: menadżer BOINC zawsze zaczyna od pierwszego nieobsłużonego elementu na liście transferów
    :arrow: (lub) ukończone jednostki trafiały ( tak jak nowe jednostki ) na koniec listy transferów


* specjalnie podkreślam - bo problem jest ogólny ;-)

PS. Pytanie ;-) : Czy zgłosić to jako buga? (lub) Czy istnieje proste rozwiązanie tego problemu?
PPS. Ale się naprodukowałem :-)
Zapisane

bartsob5

  • Global Moderator
  • Starszy Liczydłowy
  • *
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2 194
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Wrzesień 2006, 20:46 »

najprostsze rozwiazanie (ale nienajlepsze i nienajszybsze) to wstrzymywac wszystkie transfery i wznawiac po kolei te konkretne:P

nie nazwalbym tego bugiem, ale faktem jest, ze mozna by zglosic to do developerow BOINCa, ze to moze byc uczazliwe rozwiazanie...
Zapisane

StarExterminator

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Wrzesień 2006, 21:05 »

Od ręcznego nap...wstrzymywania ~ 80 transferów wolę jednak jednorazową modyfikację źródła ;-) ( to chyba C :? ).

Poczekam, może jest jednak inne rozwiązanie.
Zapisane

bartsob5

  • Global Moderator
  • Starszy Liczydłowy
  • *
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2 194
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Wrzesień 2006, 21:08 »

no to wtedy najlepiej zaciagnac sobie climate'a i zostawic w spokoju transfery:P

aczkolwiek, skoro takie problemy istnieja, to wez to zglos do tych co sie zajmuja pisaniem BOINCa niemalze zawodowo:P
Zapisane

StarExterminator

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Wrzesień 2006, 21:30 »

Ech... najprostszym rozwiązaniem okazało się zrestartowanie daemona BOINCa  :evil:

Pozdrawiam.
Zapisane

bartsob5

  • Global Moderator
  • Starszy Liczydłowy
  • *
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2 194
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #5 dnia: 13 Wrzesień 2006, 21:44 »

lol  8O
Zapisane

StarExterminator

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Wrzesień 2006, 22:34 »

A najdziwniejsze jest to, że długość obliczenia jednostki po restarcie BOINCa ( daaaawno go nie restartowałem ) wzrosła z 5 min do ... 78 min  8O .

Resetuję projekt :evil:
Zapisane

bartsob5

  • Global Moderator
  • Starszy Liczydłowy
  • *
  • Offline Offline
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wiadomości: 2 194
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Wrzesień 2006, 22:46 »

78? to nie jest tak duzo... wez sprawdz czy te 5 minutowe przypadkiem nie generowaly bledow...
Zapisane

PMG

  • Bywalec forum
  • *****
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 310
    • Zobacz profil
    • http://www.actionmag.pl
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Wrzesień 2006, 22:51 »

NA stronie autorzy napisali ze ze względu na to ze paczki liczyły siue tak szybko wprowadzili
łuższe ( 1,5 godzinne) paczki.

Więc wsystko ok.
Zapisane
Wikipedia - tam też można czytać o okrętach

StarExterminator

  • Początkujący
  • Offline Offline
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
[długie] Wysyłanie wyników i pobieranie jednostek jednocześnie.
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Wrzesień 2006, 23:38 »

Za przeciętną jednostkę liczącą się ~ 6 min dostawałem ~ 5 punktów ( granted credit: 4.96 && claimed credit: 0.91 ) ... a w tym momencie za jednostkę liczącą się 80 minut dostaje 9 punktów (claimed credit: 13.32 ).

Chciało by się wręcz powiedzieć : "Pier*le - nie robię!" ;-)

Pozdrawiam.
Zapisane
Strony: [1]   Do góry
 

SMF spam blocked by CleanTalk