Wystartował Perseus Arm Survey

Zaczęty przez Sebastian M. Bobrecki, 24 Maj 2013, 15:41

Sebastian M. Bobrecki

Ruszył nowy podprojekt Perseus Arm Survey. Jego celem jest dokładne przeszukanie pod kontem wykrywania pulsarów w jednym z większych ramion naszej galaktyki jakim jest właśnie Ramię Perseusza. Aplikacja dostępna jest jedynie na GPU ale za to poza standardowymi dziś wersjami obsługującymi Nvidia CUDA oraz ATI/AMD OpenCL dostępna jest też wersja obsługująca Intel OpenCL. Zadania zostały znacznie wydłużone w stosunku do standardowych BRP. Należy się spodziewać że jeden pakiet zajmie kilka godzin na najnowszych procesorach GPU.

Linki:
http://einstein.phys.uwm.edu/forum_thread.php?id=10028
http://mnras.oxfordjournals.org/content/early/2012/12/03/mnras.sts359.short?rss=1

Dodam jeszcze na zachętę że z racji tego że jest to całkiem gęsty obszar naszej galaktyki istnieje duże prawdopodobieństwo odkrycia nowych pulsarów :)


Kocham pracę, mogę na nią patrzeć godzinami.

Troll81

Ano. Astronomia to poletko jeszcze nie zaorane :d

_Aleksander_

#2
Wrzuciłem testowo na GTX660Ti. Pojedynczy WU wychodzi około 3 5 godzin, włączę później 2 WU równocześnie i zobaczymy ile wyjdzie.

krzyszp

U mnie leci na 7770 i 7750 testowo, ale Einstein brzydko się zachowuje - mimo zaznaczenia, aby nie pobierał próbek CPU dalej je bierze, zmiana ustawień na wstrzymanie pobierania próbek też nie pomaga...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

mimeq

Sprawdze na 7870 (mam jeszcze sporo solo collatza) pobralo sie bez problemow 63 WU tylko na GPU

2013-05-24 21:25:05 | Einstein@Home | Requesting new tasks for ATI
2013-05-24 21:25:14 | Einstein@Home | Scheduler request completed: got 63 new tasks


krzyszp

Musiałem usunąć Einsteina z komputera, bo zaczęły mi się CUDA dziać (i to bez karty NV). Projekt nie dawał się zatrzymać, w task managerze pojawiały się jego nowe procesy, których nie moglem ubić... Szkoda...


Należę do drużyny BOINC@Poland
Moja wizytówka

Troll81

takie życie młodej aplikacji :D

mordi

no cóż, ja mam odpalone CPU i GPU póki co bez zastrzeżeń ale potrafi przymulić kompa
Guard well the secret of steel...


_Aleksander_

Na GTX660Ti pojedynczy WU liczy się około 18.500 sekund, dwa równocześnie 33.300 sekund.
Punktacja nadal nieznana, 3 WU w pendingu.

cp

HD6850 - 2WU jednocześnie ~37.000 sekund każda. Próbki też na razie w pendingu.
Na razie, odpukać, liczy się bez problemów

mimeq

HD7870 narazie przeliczone 2WU (pending) czas ~12k dla kazdego (liczone pojedynczo).


stiven

U mnie liczy ale z problemami. Najpierw obciążał CPU znacznie mocniej niż powinien po kilku godzinach liczenia antywirus się nim wyjątkowo zainteresował i zaczęło się mulenie kompa. Dodanie do wyjątków i restart ustabilizowały sytuację do czasu gdy... zaczęły się pojawiać komunikaty "waiting to acquire lock" i sobie przestawał liczyć mimo iż CPU dostępnego miał aż nadto, mocy GPU i jej pamięci też no i ramu również. Następne próbki będę liczył pojedynczo. Te co się zassały i mielą pół dnia ruszyły parą.

Kret_polny

HD5870 - 2 WU liczone na raz to ~31k sekund, niestety jeszcze w pendingu.

Sebastian M. Bobrecki

#13
Validator jest obecnie celowo wyłączony. Chodzi o to że personel projektu chce uzbierać trochę próbek by na podstawie czasu jaki zajęło ich przeliczanie dobrać punktację. A drugim, ważniejszym powodem jest to że chcą bardzo dokładnie przeanalizować zachowanie całego procesu obsługi tych zadań. W związku z tym jak już uzbierają odpowiednią ich ilość zapewne na początku będą ręcznie puszczać po jednej i sprawdzać czy wszystkie etapy (validacja/assymilacja itp./itd.) działają jak powinny.


Wygląda na to że punktacja została wstępnie ustalona na 4000pkt./zadanie, i pierwsze zadania już zostały poddane walidacji :)
Kocham pracę, mogę na nią patrzeć godzinami.

zablociak

Cytat: Sebastian M. Bobrecki w 27 Maj 2013, 14:24
Wygląda na to że punktacja została wstępnie ustalona na 4000pkt./zadanie, i pierwsze zadania już zostały poddane walidacji :)
Czuję się rozczarowany punktacją.
Zadania BRP5 są mniej-więcej 10x dłuższe od BRP4 i tak też co najmniej powinny punktować (czyli 5000/WU). Biorąc jednak pod uwagę to, że tak długie zadania nakładają na liczących więcej ograniczeń i jednocześnie stresu (vide GPUGRID), to oczekiwałbym, że będzie jakiś bonus punktowy.
Admini Einteina są jednak głusi na prośby użytkowników i za wszelką cenę starają się równać w dół do SETI, (które z tego co wiem punktuje słabiutko) a nie do ogółu projektów z aplikacjami GPU.

Liczę E@H, bo identyfikuję się z celami projektu, ale wolałbym bardziej racjonalne podejście do punktacji   :bad:

Pozdrawiam!
Łukasz
To Err Is Human, to Arr Is Pirate!

gregre

Cytat: zablociak w 27 Maj 2013, 16:52
Liczę E@H, bo identyfikuję się z celami projektu, ale wolałbym bardziej racjonalne podejście do punktacji   :bad:

poczekamy zobaczymy, idea jest ale motywacje podupadają...

Sebastian M. Bobrecki

Cytat: zablociak w 27 Maj 2013, 16:52
Admini Einteina są jednak głusi na prośby użytkowników i za wszelką cenę starają się równać w dół do SETI, (które z tego co wiem punktuje słabiutko) a nie do ogółu projektów z aplikacjami GPU.
To nie do końca tak jest że są zupełnie głusi. Trzeba wziąć pod uwagę że są też wolontariusze którzy na forum wygłaszali aprobatę dla niższej punktacji. Oczywiście, co raczej nie dziwi, większość jest za wyższą. Natomiast stanowisko adminów jest takie że zajmą się problemem punktacji jak tylko będą mieli na to czas. Obecnie są mocno zajęci przygotowaniami do odpalenia nowego badania dla danych z S6. W Albercie już od pewnego czasu jest testowana aplikacja która się tym zajmie - Gravitational Wave S6 Directed Search (CasA).
Kocham pracę, mogę na nią patrzeć godzinami.

stiven

Dwa pierwsze WU zapunktowały. Po 4000 pkt za sztukę. Liczyły się ok 42 000 s na gt640 (2 naraz). Przy jednym odpalonym WU użycie GPU na poziomie 90% i spory komfort pracy. Zastanawiam się czy dopychać kartę drugim WU skoro zysk raczej niewielki a zużycie prądu i temperatury mniejsze. 

zablociak

Wczoraj admini podnieśli punktację za BRP5 do 5000.
Słuszny krok w mojej opinii, choć zdaję sobie sprawę z tego, że nie dla wszystkich użytkowników. Jeśli ktoś chce liczyć E@H musi się liczyć z tym, że próbki BRP4 na GPU już nie są tworzone (w najbliższej przyszłości pojawią się próbki CPU-only) i chcąc nie chcąc do przetwarzania na GPU pozostały tylko BRP5 Perseus Arm Survey (oraz re-sendy BRP4). Być może za to w niedalekiej przyszłości ujrzymy aplikację GPU-OpenCl Gamma-ray pulsar search, która jest testowana na Albercie.
To Err Is Human, to Arr Is Pirate!

Sebastian M. Bobrecki

Z tą aplikacją OpenCL do GammaRay to niestety przyjdzie nam trochę poczekać. Jest taki sam problem jak w Poem-ie. To znaczy jak jest komp z kilkoma kartami Nvidia to pada numeracja urządzeń i zdania zaczynają skakać między nimi. To prowadzi do tego że się wywalają. Co do przełączenia pozostałych BRP4 na CPU to zastanawia mnie czy nie będzie jednak możliwe użycie obecnej aplikacji GPU za pomocą app_info.xml. To co i jak ona robi zależy od parametrów konkretnego zadania (BRP4 i BRP5 używają dokładnie tej samej binarki).
Kocham pracę, mogę na nią patrzeć godzinami.

Dario666

Ciężko powiedzieć, bo przecież już od dawna były próbki BRP4 na CPU i mi po chamsku wchodziły, mimo, że były wyłączone. Musiałem je wiele razy ubijać, bo szły po 12 h - nie zawsze o tym pamiętałem :).

gregre

Cytat: zablociak w 01 Czerwiec 2013, 08:15
Wczoraj admini podnieśli punktację za BRP5 do 5000.
(...)

aktualnie 3333pkt/WU za blisko 2h liczenia

Dario666

Ja dostaję 3333 albo 5000 pkt/WU w zależności od czasu liczenia próbki. Z tym, że próbka za 5000 idzie mi z 15 h na laptopie , a za 3333 - 10 h :facepalm2:

stiven

Na gt 640 lecą u mnie 2 jednocześnie. Liczą się po ~10h i dają 3333 pkt. W porównaniu z PG czy Collatzem mizeria ale jaki splendor jak coś się odkryje hehe  :attack: